Sposób na płaski brzuch. To da się zrobić!

Szczupła, wysportowana sylwetka i płaski brzuch to marzenie milionów kobiet i mężczyzn. Jest to zresztą nie tylko kwestia mody czy estetyki, ale przede wszystkim zdrowia i dobrego samopoczucia. Tymczasem częstym problemem, zwłaszcza kobiet, chociaż ostatnio dotyczy on coraz powszechniej także mężczyzn, jest tak zwana opona, czyli tkanka tłuszczowa zgromadzona w talii. Warto jednak wiedzieć, że nikt nie jest skazany na noszenie jej do końca życia. Wystarczy odrobina wysiłku, samokontrola i systematyczność, aby pozbyć się niechcianych pokładów tłuszczu i z dumą demonstrować smukłą talię.

Sposób na płaski brzuch – odpowiednia dieta

Chyba nikt nie może zaprzeczyć, że proces chudnięcia zaczyna się w kuchni. Nie możemy oczywiście przesadzać – drakońskie ograniczenie posiłków z pewnością nam nie pomoże, wręcz przeciwnie, może spowodować spowolnienie metabolizmu, nie mówiąc już o wyniszczeniu organizmu.

Jak schudnąć z brzucha przy pomocy stosownej diety? Trzeba wprowadzić kilka podstawowych zasad:

Po pierwsze, dobór właściwych produktów. Dieta na płaski brzuch powinna obejmować produkty zbożowe pełnoziarniste, płatki i otręby, chudy nabiał, chude mięso i ryby, mnóstwo warzyw, owoce, także suszone, nasiona, orzechy, pestki, zioła i przyprawy.

Warto sięgać po jogurty probiotyczne, które regulują pracę jelit i zapobiegają wzdęciom, a także po produkty podkręcające metabolizm. Są to przede wszystkim warzywa, głównie zielone, które usprawniają przemianę materii i spalanie tłuszczu i pomagają oczyszczać organizm. Z kolei produkty zawierające błonnik nie tylko korzystnie wpływają na trawienie, ale też hamują apetyt.

Nie zapominajmy o przyprawach, takich jak: pieprz, curry, chili, bazylia, cynamon, kardamon, imbir, czy gałka muszkatołowa, należących do naturalnych spalaczy tłuszczu.

Unikać natomiast należy wszelkich potraw wzdymających, przede wszystkim warzyw strączkowych, jak również kiszonej kapusty, surowego kalafiora, brokułów, kalarepy, brukselki. Zamiast smażyć, lepiej gotować na parze, piec lub grillować. W miejsce słodyczy sięgać po zdrowe przekąski w rodzaju świeżych czy suszonych owoców, surowych warzyw lub zielonych koktajli.

Sposób na płaski brzuch to także opanowanie prawidłowej sztuki jedzenia!

Nie tylko dobór odpowiednich składników menu i metoda ich przyrządzania, ale także sposób jedzenia ma znaczenie. Jeśli będziemy rygorystycznie przestrzegać nowo wprowadzonych zasad, już po kilku dniach bez wątpienia poczujemy się lżej, a po pewnym czasie dostrzeżemy namacalne efekty w postaci mniejszego obwodu w pasie. Przede wszystkim musimy nauczyć się jeść regularnie, o mniej więcej o tej samej porze, 4-5 lżejszych posiłków dziennie, zamiast dwóch obfitych, szczególnie w godzinach popołudniowych i wieczornych.

Na dobry początek dnia obowiązkowo pierwsze śniadanie. Kanapka z pełnoziarnistego chleba z pomidorem, płatki owsiane, jogurt z dodatkiem suszonych owoców, to znakomita okazja, aby rozkręcić metabolizm na cały dzień i uniknąć późniejszych wzdęć czy zaparć.

Na drugie śniadanie można sobie zaserwować na przykład koktajl warzywny. Obiad powinno się jadać nie później niż o czternastej, ponieważ wraz z upływem dnia proces przemiany materii zaczyna zwalniać. Zupa z jarzyn, filet drobiowy i surówka powinny zaspokoić głód, a z pewnością nie będą tuczące. Wreszcie lekka kolacja (duszone warzywa, kanapka z chudą wędliną, ryż z owocami), jedzona najpóźniej na trzy godziny przed snem.

Pijemy dużo, około 2 litrów dziennie wody niegazowanej, wskazane są także herbatki ziołowe. Woda pomaga oczyścić organizm z pozostałości przemiany materii i szkodliwych substancji oraz, niemal tak samo jak zioła, wspomaga trawienie. Pamiętajmy o spożywaniu produktów intensyfikujących metabolizm, co będzie nieocenioną pomocą w walce o płaski brzuch – warzyw i owoców, produktów zawierających błonnik, przypraw.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w postaci smukłej talii jest, obok zdrowej diety, jak najwięcej ruchu. Niezależnie od tego, jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzemy, najważniejsza jest systematyczność. Opracujmy sobie indywidualny plan ćwiczeń, dopasowany do naszych dyspozycji i upodobań i ściśle go przestrzegajmy. Możliwości jest zajęć ruchowych bardzo wiele – jazda na rowerze, jogging, marsz z kijkami, pływanie, aerobik, wreszcie trening na siłowni.

Oprócz tego możemy wykonywać typowe ćwiczenia na brzuch, chociażby w postaci tzw. brzuszków. Polegają one na unoszeniu górnej części pleców (do okolic łopatek) w pozycji leżącej z ugiętymi kolanami.

Inne przydatne ćwiczenia na płaski brzuch, to między innymi: skrętoskłony, skłony boczne z obciążeniem, opuszczanie prostych nóg w leżeniu tyłem, przyciąganie kolan do klatki piersiowej w leżeniu tyłem, nożyce, przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku.

Indywidualny plan treningowy możemy opracować sobie samodzielnie lub zasięgnąć opinii fachowca – trenera fitness. Jeśli zamierzamy pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej na siłowni, warto połączyć trening aerobowy (czy w przypadku osób systematycznie ćwiczących interwałowy) z konkretnymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Bez względu jednak na rodzaj aktywności, podstawowa zasada to regularność i systematyczność.

Czytaj też: Jak szybko schudnąć z ud

Najskuteczniejszy sposób na płaski brzuch – zjednoczenie działań

Żeby odchudzanie brzucha okazało się skuteczne, należy zadziałać na kilku poziomach, czyli przejść na zdrową dietę, przestrzegać reguł właściwej sztuki jedzenia, realizować stale plan aktywności fizycznej. Dodatkowo można wspomóc się dobrej jakości suplementem diety, wykorzystującym moc naturalnych składników. Obecnie na rynku suplementów jest wiele naprawdę dobrych specyfików, które w naszym przypadku mogą spełnić rolę impulsu pobudzającego wzmożoną przemianę materii i redukcję tkanki tłuszczowej. Jednym z nich jest Fast Burn Extreme.

Polecamy: Ranking spalaczy tłuszczu

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.