L-karnityna na odchudzanie – substancja, która pomoże ci rozbroić tłuszcz

L-karnitynę znajdziemy w dziesiątkach wieloskładnikowych i jednoskładnikowych preparatów wspomagających odchudzanie. Popularność tej substancji nie jest nieuzasadniona – dzięki niej rozpad tkanki tłuszczowej może przybrać na sile, o co przecież każdemu zmotywowanemu do zgubienia kilogramów chodzi. Przeczytaj, dlaczego warto suplementować L-karnitynę i co zrobić, żeby zadziałała z najwyższą swoją mocą.

L-karnityna – co to jest i jakie są jej naturalne źródła?

L-karnityna zwana jest także witaminą BT, choć tak naprawdę witaminą nie jest, a jedynie substancją witamino-pochodną. Wytwarzana jest naturalnie przez organizm człowieka (syntetyzowana z aminokwasów metioniny i lizyny), skumulowana głównie w mięśniach, obecna jest także w wątrobie, nerkach, mózgu, sercu i innych narządach. Oprócz tego, że L-karnityna produkowana jest przez sam organizm, dostarczana jest również wraz z pożywieniem.

Źródła L-karnityny to:

  • mięso (baranina, dziczyzna, wołowina, wieprzowina, drób),
  • ryby,
  • mleko,
  • sery,
  • grzyby,
  • warzywa i owoce.

Zadaniem L-karnityny jest transportowanie kwasów tłuszczowych do mitochondriów, by potem mogły być one wykorzystane jako źródło energii. Ponadto L-karnityna odgrywa swoją rolę w metabolizmie węglowodanów i aminokwasów oraz w procesach hormonalnych. Pomaga także w unieszkodliwianiu wolnych rodników i zapobiega procesom starzenia organizmu. Nie bez znaczenia jest również jej pozytywny wpływ na funkcjonowanie mózgu i mięśnia sercowego.

L-karnityna – działanie

Choć głównymi zainteresowanymi suplementacją L-karnityny są osoby skupione na modelowaniu sylwetki, substancja ta powinna zaciekawić również innych. Jej działanie jest dużo szersze niż odchudzające i wspomagające mięśnie, a oto najważniejsze z jej właściwości:

  • wspomaganie pracy serca;
  • niwelowanie zmęczenia;
  • poprawa zdolności umysłowych;
  • działanie przeciwutleniające;
  • wspieranie procesu odtruwania organizmu;
  • poprawa płodności u mężczyzn;
  • wpływ na aktywność hormonów (w tym hormonów tarczycy, testosteronu);
  • wspomaganie pracy wątroby i nerek;
  • wpływ na obniżanie poziomu złego cholesterolu.

L-karnityna na odchudzanie

Mówi się bardzo wiele o odchudzających właściwościach L-karnityny, jednak warto doprecyzować, w jaki sposób owa substancja wspomaga proces redukowania wagi ciała. Otóż, robi to na kilka sposobów. Po pierwsze, pomaga blokować apetyt. Jest to bardzo ważny czynnik, dzięki któremu łatwiej jest trzymać się dietetycznego jadłospisu. Jeśli w danym suplemencie L-karnityna połączona jest z innym składnikiem lub składnikami o własnościach hamowania łaknienia, efekt jest tym lepszy.

Po drugie, L-karnityna wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn (dzięki zdolnościom wiązania i dezaktywowania metali ciężkich i innych szkodliwych substancji oraz zwalczania wolnych rodników). Warto wiedzieć, że taka detoksykacja to bardzo ważny dla osoby odchudzającej się proces. W oczyszczonym ciele metabolizm jest sprawniejszy i szybszy, również trawienie ulega poprawie, a wszystko to sprawia, że łatwiej gubić kolejne kilogramy wagi.

Wreszcie trzeci aspekt w kwestii wpływu L-karnityny na odchudzanie. Substancja ta aktywnie wspiera rozpad tkanki tłuszczowej, dzięki czemu możemy w krótszym czasie pozbyć się nadwagi i wymodelować sylwetkę. Właściwością L-karnityny jest zwiększanie tempa przemiany materii i wzrost poboru energii, który skutkuje większym wykorzystaniem materiału zapasowego czyli tłuszczu. Nasila się proces lipolizy, a wraz z nim tkanka tłuszczowa łatwiej zostaje przekształcana w wolne kwasy tłuszczowe, które mogą być „paliwem” dla mięśni w trakcie naszej aktywności.

No właśnie, jeśli już o aktywności mowa, warto zaznaczyć, że L-karnitynaujawnia swoją prawdziwą moc”, w momencie gdy oddajemy się długotrwałemu wysiłkowi fizycznemu. Dopiero wtedy nasz organizm ma szansę sięgnąć do rezerw tłuszczowych jako źródła energii. Jeśli zatem chcemy, aby L-karnityna zadziałała na nas z wysokim potencjałem odchudzającym, powinniśmy po jej zastosowaniu zafundować sobie około godzinny lub dłuższy trening fizyczny.

Najlepiej w tym wypadku sprawdzi się aktywność aerobowa, w umiarkowanym tempie, na przykład jogging, trening na rowerze treningowym lub orbitreku, aerobic etc. Można też sięgnąć po nieco bardziej zaawansowany, ale nad wyraz skuteczny trening aerobowy przeplatany z siłowym.

L-karnityna – opinie

L-karnitynie nie można odmówić właściwości pomocnych w redukcji tłuszczu, z drugiej jednak strony krąży wiele sprzecznych opinii na temat jej skuteczności. Według niektórych osób substancja ta nie daje żadnych efektów odchudzających, jest zupełnie obojętna dla procesu utraty wagi, według innych zaś działa rewelacyjnie – tkanka tłuszczowa znacznie intensywniej i szybciej zostaje eliminowana, a sylwetka zyskuje smukłe, wysportowane kształty.

Skąd te rozbieżne opinie o L-karnitynie? Na pewno największe znaczenie przy wydawaniu osądu o tej spornej substancji ma sposób, w jaki ją suplementowaliśmy oraz nasze inne zabiegi w kierunku utraty wagi.

Po pierwsze, L-karnityna dla wysokiej efektywności działania potrzebuje dość dużych dawek (ok. 1000-3000 mg dziennie). Po drugie, równocześnie z przyjmowaniem L-karnityny należy regularnie trenować. Po trzecie, istotna jest także stosowana dieta. Prawdopodobnie negatywne opinie od L-karnitynie pochodzą od osób, które zbyt małą wagę przykładają do aktywności i diety. I odwrotnie, sportowcy, zarówno zawodowcy, jak i amatorzy, zazwyczaj do L-karnityny nie mają żadnych zastrzeżeń, wręcz są z niej bardzo zadowoleni.

L-karnityna – jaka najlepsza?

Każda L-karnityna może przynieść nam duży pożytek w redukcji wagi, jeśli będziemy dozować ją w odpowiedni sposób i dołączymy do tego trening fizyczny i dietę o obniżonej kaloryczności. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszą się wieloskładnikowe spalacze tłuszczu, które obok L-karnityny mają w składzie inne substancje przyspieszające metabolizm, nasilające lipolizę, a przy okazji takie, które blokują apetyt i pomagają zerwać z podjadaniem. Tego typu preparaty ze zwielokrotnioną siłą uderzają w zbędne kilogramy.

Silvets to preparat dla odchudzających, w którego składzie znajdziemy winian L-karnityny. Pod tą postacią L-karnityna jest bardziej biodostępna, co oznacza, że może być w większym stopniu wykorzystana przez organizm w celu stymulowania spalania tkanki tłuszczowej. Efekty odchudzającego działania L-karnityny wzmaga szereg innych składników, o których przeczytasz tutaj.

www.silvets.pl

L-karnityna na odchudzanie – substancja, która pomoże ci rozbroić tłuszcz
5 (100%) 1 głosów

8 komentarzy

  1. Odpowiedz

    MickeyMouse

    Do l-karnityny mam ambiwalentny stosunek, z jednej strony coś tam daje, a z drugiej, czegoś jej brakuje. Trochę tłumi apetyt i jakby trochę przyspiesza spadki poziomu tkanki tłuszczowej. Nie zauważyłam jednak jakichś spektakularnych efektów.

  2. Odpowiedz

    Kallina

    MickeyMouse – bo najlepiej jest łączyć l-karnitynę z innymi substancjami na redukcję. Mnie tam zadowala. Równocześnie biorę ekstrakt z zielonej herbaty, do tego piperynę. Podstawą jednak są dla mnie treningi – w tygodniu co najmniej 4 około godzinne aeroby. Jeśli ktoś nie lubi aerobów, bo wydaje się męczące lub nudne pedałowanie na rowerze treningowym albo bieganie po parku przez godzinę, to polecam słuchawki na uszy i jakiś ciekawy audiobook – nie ma lepszego sposobu 🙂 Czas leci pięknie, nie pojawiają się natrętne myśli „nie chce mi się już” albo „ile jeszcze zostało” … 😉 Polecam

  3. Odpowiedz

    TRex

    Spróbujcie sobie połączyć suplementację l-karnityny z jakimś dobrym wieloelementowym spalaczem tłuszczu, a zobaczycie jakie mega efekty daje!! Oczywiście o trenowaniu nie wspominam, bo to oczywiste 😀

  4. Odpowiedz

    Butterfly38

    Proponuję zestaw: kapsaicyna, l-karnityna, kofeina. U mnie się sprawdza. Biorę tą kompozycję przed siłownią, a po siłowni jakiś szejk białkowy, izotonik, a potem to już tylko dobra dietetyczna kolacyjka 🙂

  5. Odpowiedz

    Hornet

    Termogeniki z l-karnityną spoko są. Ja dodałabym jeszcze tyrozynę. Jest mega pomocna i dobrze moim zdaniem współpracuje z l-karnityną właśnie. Tyrozynkę polecam szczególnie, jak ktoś narzeka na brak życiowej energii i motywacji do treningów. Dodaje powera. Ja z pomocą tyrozyny i l-karnityny wskoczyłam w bardzo fajny cykl treningowy i zrzuciłam wreszcie cały niechciany tłuszczu.

  6. Odpowiedz

    Tatiana

    W Silvets oprócz winianu l-karnityny są pobudzacze – guarana, zielona herbata i termogeniki – kapsaicyna i piperyna. Biorę od 3 tygodni i jestem bardzo zadowolona. Fajnie pobudza i hamuje apetyt. Widzę już pierwsze efekty w wyglądzie sylwetki

  7. Odpowiedz

    Anna2323

    wszystkie suplementy są tylko dodatkiem. Dla mnie klucz to wysiłek fizyczny. Mam znajomą, której ktoś nawciskał, że po l-karnitynie schudnie i ona łykała dzień w dzień tą l-karnitynę, ale w ogóle nie ćwiczyła. I siłą rzeczy nie zrzuciła ni kilograma. Opowiedziała mi o tym, dopiero ją uświadomiłam, że to działa wraz z wysiłkiem, że po zażyciu najlepiej zrobić sobie godzinę biegu czy pływania czy co tam lubi… Wielkie oczy zrobiła i powiedziała, że nie ma czasu ćwiczyć i że poszuka innych jakiś tabletek. Dobra pacjentka 😉

  8. Odpowiedz

    Precelek

    Biorę L karnitynę w tabsach plus aminokwasy i zielona kawa do picia i jestem z tego zestawu bardzo zadowolona 🙂 Trening – 3 razy na tydzień siłownia 1,5h

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.