Jak szybko schudnąć z ud – proste porady, dobre efekty!

Szczupłe uda są nieodzownym elementem idealnej sylwetki, tymczasem wiele z nas ma niemały kłopot z odchudzeniem tej części ciała. W pracy nad wyglądem ud przede wszystkim liczy się konsekwencja. Jeśli wprowadzisz w życie kilka prostych praktyk, o których przeczytasz w poniższym artykule, już niedługo zaczniesz obserwować pozytywne efekty. Dowiedz się, jak szybko schudnąć z ud i do dzieła!

Jak schudnąć z ud – działaj na kilku frontach!

Jak szybko schudnąć z ud? Działając konsekwentnie, systematycznie i kilkutorowo. Jak w przypadku modelowania każdej partii sylwetki, również podczas wyszczuplania ud najszybsze efekty daje połączenie ze sobą ćwiczeń, diety oraz suplementacji. Takie trzyfazowe działanie to najkrótsza droga do przyspieszenia tempa metabolizmu, uruchomienia procesu redukcji tłuszczu oraz (dzięki aktywności fizycznej) pobudzenia pracy mięśni.

Jak wyszczuplić uda – uważaj na jedzenie sprzyjające tyciu!

Jeśli chcesz zamienić swoje grube uda w ładnie wymodelowane, smukłe uda rodem z magazynu dla aktywnych kobiet, powinnaś wprowadzić zdrową, lekką dietę, która maksymalnie podkręci tempo twojego metabolizmu i pozwoli organizmowi efektywniej spalać kalorie.

Pożegnaj się z fast foodami i słodkimi bombami kalorycznymi, takimi jak pączki, batoniki, wafelki czy ciasta z kremem. Zapomnij o nieregularnym odżywianiu, zjadaj 5 posiłków o niezbyt wysokiej kaloryczności, oddalonych od siebie o mniej więcej 3 godziny.

Wyrzuć z menu wszelkie produkty wysoko przetworzone (np. mrożone gotowe dania do mikrofalówki, kluski, krokiety, pierogi „tylko do podgrzania”, zupki w proszku, pasztety, konserwy etc). Zrezygnuj z potraw mącznych i tłustych, a słodycze zastąp dietetycznymi przekąskami, np. własnoręcznie zrobionymi chipsami z jabłek czy bananów, suszonymi owocami, orzechami (bez posypek i polew!), pestkami dyni, słonecznikiem. Tłustsze odmiany serów postaraj się zastępować chudszymi, a w miejsce ulubionych kajzerek i białego chleba wstaw równie dobre pieczywo: grahamki i dobrej jakości chleb razowy.

Jak szybko schudnąć z ud – wprowadź dietę sprzyjającą szybkiemu metabolizmowi!

Komponuj posiłki tak, by metabolizm cały czas był na wysokich obrotach. Często sięgaj po chude ryby i chude mięso, kefiry, maślanki, jogurty naturalne i sery twarogowe – produkty białkowe są ważnym sojusznikiem szybkiej przemiany materii oraz sprawnego spalania kalorii.

Ważne miejsce w twoim menu powinny zajmować także produkty zawierające błonnik pokarmowy, a więc: warzywa, owoce, płatki zbożowe, otręby, kasze, brązowy ryż, chleb pełnoziarnisty. Nie dość, że dobrze sycą i zapobiegają napadom głodu, to jeszcze pobudzają metabolizm, pomagają w trawieniu, zapobiegają zaparciom oraz wspierają oczyszczanie organizmu z toksyn.

W diecie na szczupłe uda istotną rolę powinny odegrać również produkty, które zapobiegają magazynowaniu wody w organizmie (np. natka pietruszki, żurawina, ogórki, ziołowe herbatki ze skrzypu polnego lub pokrzywy). Jej nadwyżka powoduje opuchnięcia i potęguje efekt grubych ud. Co więcej nadmiar podskórnej wody owocuje cellulitem wodnym, który z całą pewnością smukłości ani piękna naszym udom nie dodaje.

Ostatnia cenna wskazówka dotycząca diety na szczupłe uda: unikaj soli (która powoduje zastoje wody w organizmie), produktów mocno słonych oraz zaprzyjaźnij się z wodą niegazowaną. Wypijaj jej ok. 1,5 – 2 l dziennie, a w dni treningowe zwiększ jej ilość.

Jak szybko schudnąć z ud – postaw na ćwiczenia!

Jeśli nie należysz do entuzjastek ćwiczeń i wolisz spędzać czas na kanapie niż w ruchu, albo zmień swoje nawyki, albo przyzwyczaj się do swoich pulchnych ud i nie licz na ich wyszczuplenie. Ćwiczenia na uda to niezbędny element, jeśli chcemy wymodelować mięśnie, ujędrnić uda oraz zmniejszyć ich obwód.

Najlepsze efekty osiągniesz, jeśli postawisz na treningi aerobowe przeplatane z typowymi ćwiczeniami na mięśnie ud, które możesz wykonywać w domu lub na adekwatnych przyrządach na siłowni. Bardzo dobrze sprawdza się na przykład plan treningowy, w ramach którego 4 lub 5 razy w tygodniu biegamy (lub opcjonalnie jeździmy na rowerze, robimy aerobik lub maszerujemy na stepperze) przez ok. 45 minut, a potem wykonujemy następujące ćwiczenia na szczupłe uda:

  • przysiady,
  • półprzysiady,
  • przysiady z wyskokiem w górę,
  • wykroki w przód,
  • wykroki w tył,
  • wypady nóg do boków,
  • prostowanie nóg siedząc,
  • unoszenie nóg do góry w pozycji klęku podpartego,
  • półnożyce.

Początkowo wykonujemy 2 serie ćwiczeń po ok. 10 powtórzeń. Z czasem zwiększamy ilość serii i powtórzeń.

Jak spalić tłuszcz z ud – wybierz suplement diety, który szybko przybliży cię do celu!

Co prawda da się schudnąć z ud w asyście samej diety i ćwiczeń, jednak proces pozbywania się tłuszczu i modelowania mięśni odbywa się dużo szybciej i sprawniej, gdy dodatkowo wprowadzamy suplementację diety. Preparat powinien być dobrany pod kątem dodawania energii (abyś miała więcej siły i samozaparcia do treningów i aby twój organizm lepiej radził sobie ze zmęczeniem) oraz pod kątem intensyfikacji procesów metabolicznych i zwiększania termogenezy (aby organizm efektywniej wykorzystywał kalorie i aby pobudzić tempo redukcji tłuszczu). Najlepsze spalacze tłuszczu dodatkowo wyposażone są zazwyczaj w składniki hamujące apetyt, które pomagają w zachowaniu diety o obniżonej kaloryczności.

Na wymienione aspekty warto zwrócić uwagę podczas wyboru fat burnera, jeśli chcesz, by realnie pomógł ci w realizacji sylwetkowych celów. Jedną z ciekawszych nowości rynkowych jest chociażby Fast Burn Extreme – spalacz tłuszczu o bardzo rozsądnie dobranym składzie, dzięki któremu dużo szybciej można spodziewać się efektów w odchudzaniu ud oraz innych części ciała, jeśli tego wymagają.

10 komentarzy

  1. Odpowiedz

    Dominika22

    Bardzo dobre porady, dodałabym jeszcze od siebie, że w odchudzaniu ud bardzo pomagają częste masaże. Przynajmniej mnie pomagają. Od dziecka mialam bardzo pulchne uda i w koncu postanowiłam się za nie zabrać. Zaczelam od ćwiczeń i właśnie takich samodzielnie wykonywanych masaży i po kilku miesiącach już była różnica. teraz dokładam dietę i wieczorne biegi. Mam zamiar „wyhodować” uda jak u modelki 😀

  2. Odpowiedz

    neli

    A ja jeszcze dodałabym masaże połączone z peelingiami. U mnie działa jak marzenie peeling kawowy lub kawowo-cynamonowy. Do fusów z kawy dodaję trochę olejku do ciała, czasem łyżeczkę cynamonu i trochę cukru i wcieram w uda podczas brania prysznica. Fajnie pobudza ukrwienie ud, sprawia że skóra jest bardziej napięta i gładsza, ogólnie dużo ładniej się uda prezentują. Można też kupić gotowe peelingi kawowe jak ktoś chce. Jeszcze jeden patent to masaż pod prysznicem za pomocą specjalnej rękawicy antycellulitowej. Kosztuje grosze a efekty dobre. Jak nie macie czasu na peeling taka rękawica jak znalazl.

  3. Odpowiedz

    Megan

    ja od siebie moge polecić peeling solny z soli himalajskiej. Rewelacja. Dobrze napina i ujędrnia skórę. Mam też wrażenie, że ta sól himalajska przyczyniła się do wygładzenia skóry i ujednolicenia kolorytu. Wcześniej miałam ciągle jakieś przebarwienia na udach, a teraz już nie mam. Oczywiście trzeba robić taki peeling regularnie, ja robię 2-3 razy w tygodniu.

  4. Odpowiedz

    MarietaSun

    dziewczyny ćwiczenia naprawdę dużo dają. Ale trzeba się do nich przykładać i naprawdę często je robić a nie raz na dwa tygodnie. Oprócz wszelikich odmian przysiadów, wykroków, unoszeń nóg i nożyc polecam również ćwiczenia na piłce. Prosty i tani przyrząd. pomaga mi nie tylko w treningu ud ale i całego ciała. Między innymi pozbyłam się bóli pleców dzięki takiej piłce. Fajnie i przyjemnie się ćwiczy z piłką. Spróbujcie a zobaczycie.

  5. Odpowiedz

    Kropka

    Popieram przedmówczynię 🙂 dopiero jak kupiłam piłkę gimnastyczną to ćwiczę często. Robię to z przyjemnością po prostu. Zwykłe ćwiczenia zawsze mnie męczyły i kojarzyły się z nudnymi i topornymi lekcjami wuefu hehe

  6. Odpowiedz

    pietrucha

    jest wiele rodzajów ćwiczeń, nie trzeba skupiać się na czymś czego się nie lubi. Ja na przykład też nie przepadam za zwykłą gimnastyką na macie ale chcąc wyszczuplić uda musiałam się na coś zdecydować. Więc poszłam na siłownię i tam ćwiczę na maszynach do treningu nóg. Ale że dążę do szczupłych ud, a nie umięśnionych, dokładam też sesje na bieżni 🙂

  7. Odpowiedz

    góraleczka

    a mnie tam nic nie pomaga. Ćwiczę, robię dietę, a uda jak były grube, tak są grube.

  8. Odpowiedz

    Vanda

    @góraleczka może popełniasz jakieś błędy dietetyczne lub treningowe. Ciało da się wymodelować w każdy sposób, choć oczywiście nie zawsze jest to proste ani krótkotrwałe. Jeśli nic nie pomaga, może spytaj jakiegoś dietetyka lub trenera personalnego o radę

  9. Odpowiedz

    Anula32

    takie wyszczuplenie ud to długa droga. Ja ćwiczę z kilka miesięcy i tyle samo czasu robię dietę. Ostatnio zaczęłam też brać spalacz tłuszczu. Efekty są ale bardzo powolne. Sylwetka się trochę wysmukliła, waga spadła. Nie mam już tego uczucia opuchnięcia całego ciała. Ale na udach, pośladkach i brzuchu zostało jeszcze sporo zbędnego ciałka. Jednak efekty są więc warto kontynuować. Tylko trzeba być cierpliwym.

  10. Odpowiedz

    papryczka

    polecam bieganie – najlepsza recepta na wyszczuplenie całej sylwetki, również ud

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.