Jak szybko schudnąć z brzucha – czyli ekspresowa droga do perfekcyjnej sylwetki

Płaski brzuch to marzenie wszystkich adeptek odchudzania i modelowania sylwetki. Niejednokrotnie przekonujemy się jednak, jak oporna potrafi być ta okolica ciała i jak trudno jest zredukować do zera nieestetyczne fałdki czy tzw. oponkę. Jak szybko schudnąć z brzucha i móc wreszcie cieszyć się perfekcyjną figurą? Przeczytaj kilka naszych wskazówek, wprowadzając w życie wszystkie jednocześnie, a już niedługo zauważysz bardzo pozytywne efekty!

Jak szybko schudnąć z brzucha – ćwiczenia

Aby odchudzanie brzucha było jak najbardziej efektywne, powinnyśmy zadziałać na znienawidzone przez nas fałdki na kilka sposobów równocześnie, przy czym jednym z najważniejszych jest regularna aktywność fizyczna.

Najbardziej wymierne efekty daje połączenie treningu aerobowego (lub dla bardziej zaawansowanych treningu interwałowego) z typowymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Po obie te formy aktywności powinnyśmy sięgać 4-5 razy w tygodniu. Pamiętajmy również, że aby realnie uaktywnić spalanie tłuszczu z brzucha, trening aerobowy powinien trwać nie krócej niż 45 minut, najlepiej około godziny. Do wyboru mamy mnóstwo dyscyplin, spośród których warto wybrać taką, którą naprawdę lubimy (inaczej możemy się szybko zniechęcić) – jazdę na rowerze, jogging, zumbę, aerobik, pływanie, sesje na orbitreku lub inną.

Jeśli zaś chodzi o typowe ćwiczenia na „oponkę” polecamy sprawdzony zestaw:

  • wykroki z hantlami nad głową,
  • wykroki ze skrętem tułowia,
  • skrętoskłony,
  • skłony boczne z hantlami stojąc,
  • skręty tułowia z obciążeniem siedząc,
  • opuszczanie prostych nóg w leżeniu tyłem,
  • przyciąganie kolan do klatki piersiowej w leżeniu tyłem,
  • nożyce poziome,
  • skręty tułowia w leżeniu,
  • tzw. deska,
  • przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku,
  • brzuszki.

Jak robić brzuszki?

Brzuszki mogą być bardzo skutecznym ćwiczeniem przybliżającym nas do efektu płaskiego brzucha z ładnie zarysowanymi mięśniami, ale tylko pod warunkiem, że są wykonywane prawidłowo. W skrócie poprawna technika robienia brzuszków wygląda następująco:

Kładziemy się na plecach na twardym podłożu, uginamy kolana, dłonie splatamy z tyłu głowy na wysokości uszu. Unosimy górną część pleców do góry (do okolic łopatek), dbając o to, by część lędźwiowa kręgosłupa nadal spoczywała na podłożu. Mówiąc inaczej, brzuszki nie powinny być wykonywane zbyt głęboko, co jest najczęstszym błędem przy tym ćwiczeniu. W chwili, gdy klatka piersiowa jest uniesiona, staramy się wytrzymać krótką chwilę, po czym powracamy do pozycji wyjściowej. W czasie wykonywania ćwiczenia dbamy o to, by pracować mięśniami brzucha, a nie innymi partiami mięśni.

Jak zgubić brzuch – dieta

Przetworzona żywność, alkohol, produkty z wysoką zawartością węglowodanów prostych – to pokarmy pełne pustych kalorii, których częste spożywanie skutkuje odkładaniem się niechcianego tłuszczyku właśnie w okolicy brzusznej.

Dieta na brzuch powinna być zatem pozbawiona słodyczy, chipsów, fast foodów, produktów gotowych i półgotowych do szybkiego przygotowania (np. dania w proszku, gotowe dania mrożone do mikrofalówki), konserw i wysoko przetworzonych wędlin, a także słodkich napojów oraz alkoholu. Unikajmy również wyrobów z białej mąki (lepiej zastąpić je wyrobami z mąki pełnoziarnistej) oraz tłustych mięs. Tłusty nabiał ograniczmy, wprowadzając jednocześnie większe ilości nabiału chudego.

Skuteczna dieta na płaski brzuch to jednak nie tylko dobór odpowiednich produktów i dań, ale także właściwe rozplanowanie posiłków. Bogate śniadanie pełne warzyw, owoców, chudego białka i produktów z pełnego ziarna to doskonały sposób na rozkręcenie metabolizmu na cały dzień, a co za tym idzie efektywne spalanie kalorii. Oprócz wartościowego śniadania, w ciągu dnia powinnyśmy zjadać jeszcze 4 lekkie, dietetyczne posiłki, utrzymując pomiędzy nimi dystans około 3 godzin.

Nie zapominajmy również o naczelnej zasadzie niemal wszystkich diet odchudzających, to jest o piciu dużej ilości wody w ciągu dnia (ok 1,5-2 l wody dziennie, a w dni treningowe jeszcze więcej). Poniżej znajdziemy listę produktów, na których powinny opierać się posiłki w diecie na płaski brzuch.

Co jeść, żeby schudnąć z brzucha:

  • chudy nabiał (sery twarogowe, jogurty, kefiry, maślanki);
  • płatki i otręby zbożowe;
  • pieczywo razowe;
  • makarony i ryże pełnoziarniste;
  • gruboziarniste kasze;
  • jajka;
  • jako przekąski: suszone owoce, ziarno słonecznika, pestki dyni, orzechy;
  • chude mięso (np. pierś kurczaka, pierś indyka, polędwica wołowa i wieprzowa);
  • chude ryby (np. morszczuk, dorsz, flądra, mintaj);
  • dużo warzyw w formie surowej, gotowanej i pieczonej;
  • owoce (np. cytrusy, arbuzy, jabłka, ananasy, jagody, truskawki, porzeczki);
  • zioła i przyprawy, np. koper, czosnek, szczypior, natka pietruszki, imbir, kurkuma, majeranek, gałka muszkatołowa, papryka chili, cynamon.

Zobacz także: Ranking najskuteczniejszych tabletek na odchudzanie

Jak schudnąć z brzucha – moc koktajli warzywno-owocowych

Koktajle z blendera z warzyw i owoców spożywane regularnie, najlepiej codziennie (np. w ramach drugiego śniadania lub podwieczorku), mogą być bardzo pomocne podczas wyszczuplania okolicy brzusznej. Są skutecznym sposobem na wyregulowanie przemiany materii i procesu trawienia, ponadto dają uczucie sytości i hamują apetyt, oczyszczają organizm z toksyn i wspomagają spalanie tłuszczu, a co za tym idzie przyczyniają się do zmniejszenia obwodu brzucha.

Do przygotowania koktajli możemy użyć niemal każdego warzywa (np. selerów, buraków, brokułów, świeżych ogórków, pomidorów, marchwi) i owocu (np. jabłek, gruszek, grejpfrutów, pomarańczy, mango, ananasów) i komponować je ze sobą wedle własnych preferencji.

W naszych koktajlach odchudzających warto umieszczać również pełną cennych właściwości „zieleninę – natkę pietruszki, kolendrę, liście szpinaku, jarmuż, sproszkowaną chlorellę i spirulinę oraz produkty błonnikowesiemię lniane, błonnik witalny, płatki owsiane, otręby, nasiona chia etc. Dobrze sprawdzą się też przyprawy, które stymulują metabolizm i poprawiają trawienie – curry, chili, bazylia, cynamon, kardamon, imbir, kurkuma, gałka muszkatołowa.

Jak spalić tłuszcz z brzucha – suplementy diety

Nasze starania o szczupły brzuch będą zdecydowanie skuteczniejsze i szybsze, jeśli do diety i ćwiczeń dołożymy suplementację dobrej jakości fat burnerem. Choć typowe tabletki na spalanie tłuszczu z brzucha nie istnieją, istnieje wiele preparatów, które kompleksowo wspomagają odchudzanie. Taki suplement wpłynie korzystnie nie tylko na wygląd naszego brzucha, ale i całej sylwetki! Na uwagę zasługuje tutaj zaawansowany spalacz tłuszczu Fast Burn Extreme, dzięki któremu proces redukcji tkanki tłuszczowej może przebiegać nawet dwa-trzy razy szybciej!

Więcej o Fast Burn Extreme na oficjalnej stronie preparatu – www.fastburnextreme.pl

Jak szybko schudnąć z brzucha – czyli ekspresowa droga do perfekcyjnej sylwetki
3.8 (76.67%) 6 głosów

10 komentarzy

  1. Odpowiedz

    Fibi

    Z brzuchem mam niestety największy problem. Dieta i bieganie zapewniły mi zejście z wagi o 15 kg. Schudły mi ramiona, nogi, zaniknęły nawet boczki. Brzuch udało się zredukować mniej więcej o połowę. Nie mogę jednak pozbyć się oponki w dolnej części brzucha i kilku małych fałdek w górnej. Myślę nad jakąś radykalną dietą sokową czy warzywno-owocową, coś w tym stylu. Ale czy pomoże na uporczywy brzuch?

  2. Odpowiedz

    Ptysia

    Fibi nie wiem czy taka dieta pomoze ale spróbuj może ćwiczeń na płaski brzuch. Ze swojego doswiadczenia wiem, że pomagają jak są wykonywane często i prawidłowo. Na siłowni trenerka pracowała ze mną nad brzuchem i udało się z czasem zmniejszyć fałdki. Teraz już sama w domu ćwicze i utrwalam efekty 😀

  3. Odpowiedz

    HankaAnka

    dziewczyny naoglądałyście się zdjęć zawodowych sportsmenek i trenerek i teraz wam się wydaje, że jesteście nieatrakcyjne bo wam gdzieś tam odstaje jakaś fałdka. Tymczasem pamiętajcie że faceci z reguły lubią kobiece krągłości. Oczywiście nie do przesady 😉

  4. Odpowiedz

    Alex

    @HankaAnka zgadzam się, nie musimy wyglądać jak laski z fitness-żurnali, ale jeśli ktoś ma rzeczywiście oponkę albo nawet oponę na brzuchu, to jednak powinien o siebie zadbać. Już nawet nie tylko ze względu na wygląd ale przede wszystkim ze względu na zdrowie. Pamiętajcie, że to właśnie otyłość brzuszna jest najbardziej zdradliwa i niebezpieczna, dużo gorsza niż posiadanie zbyt pulchnych nóg czy ramion. Jeśli bagatelizujemy fakt przyrastania centymetrów w okolicy brzusznej, zwiększamy ryzyko poważnych zaburzeń metabolicznych, a także otłuszczenia organów wewnętrznych, zaburzeń ich pracy i różnorakich schorzeń tychże organów.

  5. Odpowiedz

    Malwina

    Z tymi płaskimi brzuchami to jakaś mania. Na atrakcyjność kobiety składa się wiele rzeczy, m.in. urok osobisty, prezencja, styl, sposób poruszania i ubierania, osobowość, a nie czy ktoś ma płaski brzuch czy może dwie fałdki za dużo.

  6. Odpowiedz

    tygrys

    A co w tym złego, że ktoś dba o swój wygląd i dąży do szczupłej sylwetki i płaskiego brzucha po to, aby zawsze czuć się dobrze bez obawy, że gdzieś jakaś nieestetyczna fałdka da o sobie znać.

  7. Odpowiedz

    Eliza

    Walczę z brzuchem już z kilkanaście lat i nigdy nie udało mi się zgubić brzucha do końca. Zawsze coś gdzieś odstaje. Teraz wygląda to tak, że mam lekkie boczki i zbyt mocno zaokrąglone podbrzusze. Ale usunąć tłuszcz z brzucha to chyba graniczy z cudem. Teraz oprócz jazdy na rowerze stacjonarnym wprowadzam dietę błonnikową i kilka ćwiczeń na macie. Udało się komuś z was całkiem pozbyć się oponki i wypracować mięśnie brzucha? Jeśli tak to proszę o recepte jak tego dokonac 😀 pozdrawiam 🙂

  8. Odpowiedz

    alka

    ja też nie mogłam zgubić brzucha choć stosowałam dietę i trenowałam na siłowni. dopiero jak odstawiłam napoje gazowane (w tym piwo) to oponka zaczęła się zmniejszać.

  9. Odpowiedz

    FitnessWoman

    Jak będziecie się trzymały diety i robiły ćwiczenia to nie ma takiej opcji, żeby nie zrzucić brzucha. Ale trzeba nad tym popracować, a nie poćwiczyć dwa tygodnie czy miesiąc i już liczyć na cud. Mnie zajęło rok, żeby pozbyć się nadwagi, w tym wypracować jako tako plaski brzuch, a potem kolejnych kilka miesięcy żeby go lekko wyrzeźbić.

  10. Odpowiedz

    Garry

    zgadzam się co do piwa. Ja robiłem dokładnie ten sam błąd. 5 razy w tygodniu trening na siłce. Do tego dieta – chude bialko, kasze, owoce, warzywa… wszystko wzorowo ustawione można by rzec. A brzucha nie moglem spalic. Dopiero jak zmniejszylem ilosc piwa prawie do zera (teraz wypijam 2 piwa raz w tygodniu) to udalo się ruszyc ten brzuch.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.