Jak szybko schudnąć nie chodząc głodnym – poznaj 2 skuteczne diety!

Idealnie byłoby znaleźć szybką dietę, podczas której nie chodziłybyśmy głodne i po zakończeniu której byłybyśmy o 5 kg lub 10 kg lżejsze. Takie diety oczywiście istnieją, ale niestety w większości koncentrują się tylko na jednym produkcie żywnościowym, który trzeba jeść bez przerwy. Zbyt monotonna dieta nie jest jednak naszym sojusznikiem, dlatego najlepiej poszukać złotego środka. Przedstawiam 2 skuteczne diety odchudzające, które pozwalają sprawnie i szybko zrzucać nadwagę, jednocześnie nie dopuszczają do głosu głodu i mają urozmaicone menu.

Tania i skuteczna dieta odchudzająca – dieta warzywna

Duża część diet odchudzających zamiast pomagać tak naprawdę przeszkadza w zrzucaniu kilogramów. Zmusza nas do karkołomnych wyrzeczeń żywieniowych, które odbijają się negatywnie na naszym samopoczuciu i zdrowiu. Po co katować się dietą, która obciąża organizm, swą surowością i monotonią doprowadza nas do spazmów, a na domiar złego prowadzi do efektu jojo? Dużo lepiej zastosować racjonalny wariant diety odchudzającej, taki jak dieta warzywna. Utrzymując ją przez 2 tygodnie schudniemy ok. 3-4 kg.

Dieta warzywna – jadłospis i zasady

W diecie warzywnej, wbrew jej nazwie, nie spożywamy samych warzyw, choć oczywiście stanowią one trzon menu. Zarówno samych warzyw, jak i sposobów ich komponowania i przyrządzania jest bez liku, a więc na pewno nie grozi nam monotonia żywieniowa. Jadłospis w diecie warzywnej dzielimy na 3 większe i 2 mniejsze posiłki. W większości z nich powinny dominować warzywa. Wiodącą część naszego codziennego menu powinny stanowić:

  • koktajle i soki warzywne,
  • warzywa gotowane, duszone lub grillowane,
  • lekkie zupy z warzyw,
  • gulasze warzywne,
  • pasty warzywne,
  • dietetyczne sałatki z warzyw,
  • surówki,
  • warzywa jedzone w całości, na surowo.

Warzywa mają dużo błonnika pokarmowego, opierając na nich jadłospis zabezpieczamy się przed atakami głodu, a jednocześnie stymulujemy procesy trawienne. Dodatkowo warzywa zawierają bardzo niewiele kalorii, więc możemy je jeść do woli. Jeśli chodzi o inne produkty dozwolone w diecie warzywnej, to są to:

  • owoce,
  • chude mięso drobiowe i chude ryby,
  • ser biały,
  • jaja,
  • chude mleko, jogurty, kefiry,
  • ryż,
  • kasze,
  • razowe pieczywo.

Pamiętajmy jednak, by traktować je jako dodatek do posiłków, a nie główne składniki.

Przykładowy jadłospis w diecie warzywnej:

  • na śniadanie zjadamy omlet z pomidorami i szpinakiem,
  • na drugie śniadanie zjadamy jogurt i kilka marchewek,
  • na obiad zjadamy duży talerz gulaszu z warzyw i pół szklanki kaszy,
  • na podwieczorek wypijamy koktajl z owoców i warzyw,
  • na kolację zjadamy sałatkę z warzyw i tuńczyka oraz małą kromkę chleba razowego.

Dieta jogurtowa – efektywna droga do szczupłej sylwetki

Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć bez głodówek i bez konieczności jedzenia przez dłuższy czas tego samego produktu? Twoim nieocenionym sojusznikiem może okazać się dieta jogurtowa. Jej skuteczność jest wynikiem specyficznego oddziaływania fermentowanych produktów mlecznych na nasz organizm.

Doskonale sycą, dzięki czemu zapobiegają podjadaniu, a dzięki obecności cennych bakterii probiotycznych regulują trawienie, eliminując zaparcia i wzdęcia. Ponadto, jako produkty białkowe, pobudzają metabolizm i przyspieszają spalanie kalorii (organizm potrzebuje więcej energii na ich strawienie), dlatego wzmagają tempo redukcji masy ciała.

Dieta jogurtowa – jadłospis

W diecie jogurtowej zjadamy 5 posiłków dziennie (3 większe i 2 mniejsze). Bazą jadłospisu są jogurty naturalne oraz produkty pokrewne, czyli maślanki, kefiry, zsiadłe mleko. Spożywamy je w ramach wszystkich lub prawie wszystkich posiłków w ciągu dnia. Sporo miejsca w diecie jogurtowej zajmują też chude sery twarogowe, warzywa i owoce. Dodatkowo spożywać możemy: chude mięso, chude ryby, kasze, ryż, płatki zbożowe, otręby, ziarna, chleb razowy (w nie za dużych ilościach).

Produkty niedozwolone w diecie jogurtowej to: słodycze, słodkie napoje, tłuste i mączne dania, czerwone mięso, tłuste gatunki ryb.

Przykładowy jadłospis w diecie jogurtowej:

  • Śniadanie – jogurt naturalny z dodatkiem ziaren i rodzynek, kromka chleba razowego z szynką z kurcząt, sałata, ogórek
  • Drugie śniadanie – pieczywo ryżowe, smoothie z jogurtu i banana
  • Obiad – porcja klopsu przyrządzonego z gotowanego mięsa drobiowego i gotowanych warzyw, pół szklanki kaszy gryczanej, mizeria (na jogurcie naturalnym lub maślance)
  • Podwieczorek: twarożek z owocami
  • Kolacja: grahamka z jajkiem na twardo i pomidorem, szklanka maślanki

Jogurtowa dieta odchudzająca powinna trwać mniej więcej dwa tygodnie. W tym czasie schudniemy ok. 5 kg. Ważne, by po zakończeniu diety nie powracać do wysokokalorycznego jedzenia, zamiast tego zachować dietetyczne, lekkie menu.

Przeczytaj także o diecie pomidorowej.

Jak szybko schudnąć nie chodząc głodnym – poznaj 2 skuteczne diety!
3.5 (70%) 6 głosów
Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.