Dieta ryżowa – jadłospis, zasady, efekty, opinie – sposób na efektywne odchudzanie

Będąc na diecie ryżowej możemy liczyć na dobre rezultaty w redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej. Nie unikniemy jednak ryzyka efektu jojo, jeśli do diety podejdziemy zbyt radykalnie. Przeczytaj, jakie są zasady diety ryżowej i poznaj sposób na to, jak uczynić z niej skuteczne i trwałe w działaniu narzędzie do eliminacji nadwagi.

Dieta ryżowa – zasady

Szukając informacji o diecie ryżowej można natknąć się na jej dwa warianty – trzydniowy i długoterminowy. Pierwsza wersja jest bardzo restrykcyjna i zakłada spożywanie wyłącznie ryżu brązowego (maksymalnie 1000 kcal dziennie). Zaś w drugiej odmianie dieta ryżowa trwa już dłużej – najczęściej od 2 do 4 tygodni, a w skład jadłospisu wchodzi nie tylko pełnoziarnisty ryż, ale także inne niskokaloryczne, zdrowe pokarmy. Właśnie ten drugi wariant może być skutecznym i trwałym w działaniu narzędziem do utraty nadwagi i właśnie na nim się skupmy.

Długoterminowa dieta ryżowa jest łatwiejsza do przeprowadzenia i ma więcej atutów niż inne diety odchudzające. Nie chodzimy na niej głodne, nie odczuwamy spadków energii, bólów głowy, rozdrażnienia, nie pozbawiamy organizmu ważnych składników odżywczych, jednocześnie systematycznie odnotowujemy spadki masy ciała. Wszystko to za sprawą brązowego ryżu. Dzięki zawartemu w nim błonnikowi pokarmowemu nasz apetyt zostaje efektywnie okiełznany, a metabolizm nabiera szybkiego tempa.

Atutem brązowego ryżu jest także zawartość witamin z grupy B, witaminy E, białek i węglowodanów, czyli ważnych składników pokarmowych, dzięki którym nasz organizm może poprawnie funkcjonować. A co z innymi składnikami odżywczymi, które w ryżu brązowym nie występują (np. witamina A, D, C)? Łatwo uzupełnimy je, włączając do menu inne dozwolone w diecie ryżowej produkty, takie jak:

  • chude ryby
  • chude mięso przyrządzane bez tłuszczu
  • warzywa
  • owoce
  • ziarna i orzechy
  • niewielkie ilości oliwy lub oleju lnianego
  • chudy ser twarogowy
  • jaja
  • chude jogurty naturalne, kefiry, maślanki, chude mleko

Dieta ryżowa – efekty

W większości źródeł możemy wyczytać, iż dzienne menu w diecie ryżowej powinno dostarczać nam 1000 kcal. Nie bądźmy jednak dla siebie zbyt surowe. Na około 1200-1300 kcal na dobę spokojnie możemy sobie pozwolić, a i tak tempo chudnięcia będzie znaczące. Średnio na diecie ryżowej chudnie się około 1-2 kg na tydzień. W miesiąc można pozbyć się od 5 do 10 kg.

Dieta ryżowa – opinie

Opinie o diecie ryżowej są bardzo pozytywne, szczególnie te pochodzące od osób, które przez około miesiąc sztywno trzymały się produktów dozwolonych i ilości zjadanych kalorii. Często powtarzają się komentarze, że dieta ryżowa jest łatwa, by w niej wytrwać, ponieważ nie jest monotonna (nie ogranicza się do kilku produktów i daje duże możliwości co do tworzenia kompozycji kulinarnych). Przytaczanym argumentem za dietą ryżową jest również brak uczucia wciąż nawracającego głodu.

Dieta ryżowa – jadłospis

Będąc na diecie ryżowej jemy 5 posiłków (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację) oddzielonych od siebie o około 3 godziny. Staramy się odżywiać w sposób jak najbardziej urozmaicony (oczywiście bazując na produktach dozwolonych), pijemy ok. 1,5 – 2 l wody mineralnej dziennie. Oto przykładowy jadłospis w diecie ryżowej:

I dzień

  • 1 śniadanie: pół szklanki ryżu brązowego z jogurtem naturalnym i mieszanką musli
  • 2 śniadanie: 1 duży banan
  • Obiad: woreczek ryżu brązowego, kawałek mintaja duszonego w jarzynach
  • Podwieczorek: wafle ryżowe, galaretka owocowa
  • Kolacja: pół szklanki brązowego ryżu, jajko na twardo, pomidor, ogórek

II dzień

  • 1 śniadanie: ok. pół woreczka ryżu brązowego z duszonymi jabłkami i garścią rodzynek
  • 2 śniadanie: 1 kromka chleba pełnoziarnistego, plaster szynki, sałata
  • Obiad: ok. 3/4 torebki ryżu brązowego wymieszanego z groszkiem zielonym, kukurydzą, pokrojoną w kostkę gotowaną piersią kurczaka, papryką, pomidorem
  • Podwieczorek: koktajl warzywno-owocowy, garść orzechów
  • Kolacja: pół szklanki ryżu brązowego, ok. 100 g twarożku ze szczypiorkiem, pomidor, ogórek

Zobacz, jak przyspieszyć gubienie kilogramów – poznaj ranking najskuteczniejszych tabletek na odchudzanie

Dieta ryżowa – jadłospis, zasady, efekty, opinie – sposób na efektywne odchudzanie
4.7 (93.33%) 6 głosów

9 komentarzy

  1. Odpowiedz

    Aga89

    Znam ją doskonale, zaczynałam kilka razy, tylko nie dokończyłam. Jadłam dużo brązowego ryżu, tak jak zalecano, ale po pewnym czasie nie mogłam już na niego patrzeć. Codziennie tylko ryż i ryż, i co z tego że waga spadła, kiedy na sam widok robiło mi się niedobrze. To zdecydowanie nie dla mnie.

  2. Odpowiedz

    Pami

    Bo stosowałaś tę najbardziej restrykcyjną a do tego to rzeczywiście trzeba mieć cierpliwość i samozaparcie. Moja siostra kiedyś też próbowała, dała radę z miesiąc i schudła około 8 kg. Ja nie wytrzymałam tak jak ona, ale na szczęście jest druga wersja, mniej drastyczna gdzie ryż jest dodatkiem do innych zdrowych produktów.

  3. Odpowiedz

    Tamara

    Ryż, ale wyłącznie ten brązowy, to samo zdrowie. Nie zaśmieca tak organizmu, pozwala też dokładnie oczyścić jelita i pozbyć się złogów. Zawiera mnóstwo witamin, E, B6 oraz przyswajalny błonnik, jest niskokaloryczny i bez niego nie ma co myśleć o skutecznej diecie odchudzającej. Przepisów przyrządzenia można znaleźć mnóstwo więc na pewno szybko się nie znudzi.

  4. Odpowiedz

    Jakub

    Dieta niczego sobie, dobrze działa jak chce się szybko zgubić masę, ważne aby dokładnie przestrzegać jej zaleceń. Podoba mi się, że trzeba jeść pięć małych posiłków dziennie w ściśle określonych odstępach, więc nie ma mowy o chodzeniu głodnym i podjadaniu w międzyczasie. Menu da się łatwo skomponować i jest nawet smaczne, a dozwolonych połączeń z innymi produktami jest sporo, każdy znajdzie coś co lubi.

  5. Odpowiedz

    Iris

    Dzięki tej diecie zgubiłam prawie 10 kilo w trochę ponad miesiąc, a ryż uratował mi życie. Miałam mało czasu na schudnięcie przed ślubem, a nie chciałam wyglądać w sukni jak beza. Nie macie co się zastanawiać jak macie problemy z nadwagą. Ja do ryżu dodawałam kurczaka z warzywami, można też go robić na słodko z owocami, smakuje mega dobrze, tylko nie wolno przekraczać 1000 kalorii dziennie.

  6. Odpowiedz

    Anubas

    Rzeczywiście można schudnąć w rekordowo krótkim czasie, u mnie to było 7 kg w 5 tygodni i to bez dużych wyrzeczeń. Brązowy ryż jadłem już wcześniej, ale nie był podstawą mojej diety. Świetny wpis, polecam go wszystkim znajomym grubasom, którzy szukają sposobów, jak się pozbyć kochanego ciałka.

  7. Odpowiedz

    Misza

    Takiej diety szukałem od dawna, nie mam ochoty na żadne katowanie się, tylko chcę jeść i jednocześnie chudnąć, a teraz widzę że to naprawdę możliwe. Lubię praktycznie wszystko z tej listy i już powoli tworzę swoje własne przepisy, rodzina patrzy trochę dziwnie, ale z przyjemnością zobaczę ich miny jak zgubię z 15 kilo, bo tyle mam zamiar.

  8. Odpowiedz

    Grubcio

    Przeanalizowałam tę dietę dokładnie, poczytałam więcej o zaletach brązowego ryżu, jego znaczeniu w zdrowym odżywianiu i nie widzę żadnych negatywów. Nic z tego co proponujesz nie może zaszkodzić, więc skutków ubocznych się nie spodziewam, wszystkie posiłki można fajnie skomponować i zbilansować. Od jutra startuję i do wiosny mam zamiar wejść w moje ukochane stare dzinsy, w które nie mieszczę się od dwóch lat, brakuje mi 10 cm do ich zapięcia.

  9. Odpowiedz

    Marika

    To mnie namówiliście, też spróbuję. Dukana, kopenhaska i inne nic nie dały, a tu widzę że wreszcie mam szanse powodzenia.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.