Dieta pomidorowa (efekty, charakterystyka, jadłospis) – skuteczne odchudzanie bez dużych wyrzeczeń

Dieta pomidorowa wywołuje coraz większy entuzjazm wśród osób szukających skutecznych metod zrzucenia nadwagi. Bazuje na jednym z najsmaczniejszych warzyw, nie wprowadza zbyt dużych restrykcji żywieniowych, jest łatwa do przejścia, daje dobre efekty i nie trwa zbyt długo – to jest to, czego potrzebują amatorki odchudzania.

Pomidor – sprzymierzeniec odchudzania

Pomidor to jeden z tych produktów żywnościowych, który idealnie pasuje na bazę diety odchudzającej. W znaczącej części składa się z wody, co sprawia, że zawiera znikome ilości kalorii (ok. 30 kcal w jednym pomidorze!). Możemy zatem jeść je w dowolnych ilościach bez obawy, że przytyjemy. Co więcej, w pomidorach znajduje się dużo błonnika pokarmowego, który wpływa na uczucie sytości i nakręca tempo przemiany materii.

Na czym polega dieta pomidorowa?

Jak większość diet odchudzających, również dieta pomidorowa doczekała się kilku odmian, bardziej i mniej restrykcyjnych. 3-dniowa dieta pomidorowa oraz 5-dniowa dieta pomidorowa (podczas których jemy prawie wyłącznie pomidory) są bardziej nastawione na kompleksowy detoks organizmu niż na redukcję tkanki tłuszczowej, więc odchudzające się osoby raczej powinny skłonić się innemu wariantowi tej diety.

Jeśli zależy nam na trwałym efekcie wyszczuplenia ciała, najlepiej sprawdzi się długotrwała dieta pomidorowa. Wprowadzając ją nie jesteśmy skazane na spożywanie tylko tego warzywa. Ma ono stanowić podstawowy składnik naszego codziennego jadłospisu, ale oczywiście możemy pozwolić sobie również na posiłki bez jego udziału. Oto główne zasady długotrwałej diety pomidorowej:

  • dieta trwa około 10-14 dni
  • codziennie spożywamy ok. 1200-1300 kcal, przy czym w posiłkach główną rolę odgrywa pomidor
  • jemy 5 niedużych posiłków dziennie
  • dbamy o urozmaicone menu – spożywamy pomidory w różnych formach: na surowo, pod postacią soków, smoothies, past, sałatek i jako dodatek do dań na ciepło
  • oprócz pomidorów do jadłospisu włączamy: inne warzywa, chude mięso i ryby, chudy nabiał, owoce, pieczywo razowe, kasze, ryż, płatki zbożowe, pełnoziarnisty makaron
  • rezygnujemy ze słodyczy, alkoholu, fast-foodów, gotowych dań, wszelkich tłustych i mącznych potraw

Dieta pomidorowa – ile można schudnąć?

Ile kg można zrzucić na diecie pomidorowej? Wiele zależy od tego, z jak dużą nadwagą się borykamy (na ogół osoby, które mają dużo do zrzucenia, chudną szybciej) oraz od indywidualnych predyspozycji organizmu, jednak średnio przez ok. 10-14 dni możemy zrzucić ok. 2-3 kg. Jeśli jest to dla nas zbyt mały ubytek na wadze, po zakończeniu diety warto odżywiać się lekko, zdrowo i unikać tuczących pokarmów. Po ok. miesiącu możemy powtórzyć dietę pomidorową.

Dieta pomidorowa – efekty (nie tylko odchudzające)

Pomidor jest bardzo zasobny w cenne dla naszego organizmu substancje. Zawiera witaminy: A, C, E, K, B1, B2, B3, B5, B6, biotynę, kwas foliowy oraz minerały: potas, magnez, fosfor, mangan, wapń, miedź. Ponadto obfituje w likopen, bardzo cenny dla naszego organizmu składnik, należący do grupy przeciwutleniaczy. Z uwagi na bogaty skład pomidora, dieta opata na tym warzywie może odbić się korzystnie nie tylko na naszej wadze, ale także na zdrowiu i urodzie.

Dieta pomidorowa pomoże w zwalczaniu nadciśnienia i zbyt wysokiego poziomu cholesterolu. Wpłynie pozytywnie na pracę naszego mózgu, serca i układu krążenia oraz na naszą odporność. Zjadając duże ilości pomidorów będziemy także skutecznie pozbywać się toksyn z organizmu oraz polepszymy przemianę materii i pracę układu trawiennego. Na diecie pomidorowej skorzysta także nasza skóra – będzie gładsza, jędrniejsza, bardziej promienna i młodsza.

Dieta pomidorowa – jadłospis

Wprowadzając dietę pomidorową starajmy się, aby co najmniej 3 z pięciu codziennych posiłków zawierały pomidory lub jego przetwory. W przerwach między posiłkami nie zapominajmy o popijaniu wody mineralnej, która jest niezbędnym składnikiem niemal wszystkich diet odchudzających. Oto przykładowy jadłospis w diecie pomidorowej:

  • Śniadanie: kanapki z chleba razowego z pastą przyrządzoną z pomidorów, orzechów i natki pietruszki
  • 2 śniadanie: grejpfrut
  • Obiad: ok. pół szklanki brązowego ryżu, udka kurczaka zapiekane w pomidorach, surówka z marchwi
  • Przekąska: wafel ryżowy, szklanka soku z pomidorów
  • Kolacja: pomidory faszerowane jajami na twardo

lub

  • Śniadanie: twarożek z pomidorami, chleb razowy
  • 2 śniadanie: pomidory z cebulką i jogurtem naturalnym
  • Obiad: lekka zupa warzywna (z pomidorów, papryki, cukinii, pora, selera, marchwi, fasolki szparagowej) przyprawiona bazylią, oregano, papryką słodką i ostrą
  • Przekąska: sałatka owocowa
  • Kolacja: grahamka, sałatka z pomidorów, ogórków, papryki, oliwek i rzodkiewek (przyprawiona sokiem z cytryny, oliwą, ziołami)

Kliknij tutaj, by poznać najlepsze suplementy diety, które pomagają wytrwać na diecie i które potęgują efekty odchudzające.

8 komentarzy

  1. Odpowiedz

    Panna Cota

    Czytałam coś o tym że jedząc dużo pomidorów można szybko i skutecznie schudnąć. Nie wiem tylko czy aż tyle co podajecie, 3 kilogramy przez 2 tygodnie jedząc same pomidory? Nie chce mi się wierzyć.

  2. Odpowiedz

    Justa

    To poczytaj o samych pomidorach, to się przekonasz jak duże znaczenie mają dla naszego zdrowia. To jedno z najbogatszych źródeł potasu i są polecanym składnikiem każdej diety odchudzającej, dzięki temu że są niskokaloryczne, jeden ma tylko 20 – 30 kalorii. W sieci znajdziesz mnóstwo innych przepisów i naprawdę można szybko zgubić wagę.

  3. Odpowiedz

    Morka

    Prawda, pomidory odchudzają i to jest potwierdzone. Oczywiście nie można bezkarnie jeść wszystkiego plus pomidory i potem dziwić się dlaczego przybywa a nie ubywa kilogramów. Pomidor musi być podstawą zdrowej diety, zarówno surowy jak i gotowany, wychodzą z niego smaczne sosy, które je się z ciemnym ryżem lub dietetycznym razowym makaronem i obiad gotowy.

  4. Odpowiedz

    Ilona

    Dieta pomidorowa jest idealna dla każdego, a zwłaszcza tych którzy dodatkowo mają problemy z wysokim ciśnieniem. Podoba mi się w niej niska kaloryczność posiłków i nie ma mowy, aby przy jedzeniu maksymalnie 1300 kalorii dziennie nie schudnąć. Jednocześnie pomidory dostarczą organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów, więc można stosować tają dietę bez żadnego ryzyka.

  5. Odpowiedz

    Beata23

    Dla mnie bomba, uwielbiam pomidory w każdej postaci, szkoda tylko, że przy diecie nie można jeść tych z puszki bo zawierają za dużo cukru. Nie mam za bardzo cierpliwości do odchudzania, ale jakoś tych kilogramów trzeba się pozbyć, a jak można to zrobić jedząc smaczne pomidorki, to od jutra się za siebie zabieram.

  6. Odpowiedz

    Pawi

    Pomidory trzeba jeść i to w dużych ilościach, ale tylko polskie, uprawiane naturalnie bez żadnych nawozów. Najlepiej kupować je na lokalnych targowiskach, a nawet od zaufanych działkowców i tylko takie rzeczywiście pomogą zgubić nadwagę. Jedząc te chińskie z supermarketów to można się tylko jakiejś choroby nabawić a nie schudnąć.

  7. Odpowiedz

    Hania

    Uwielbiam pomidorki a najlepiej z chrupkim dietetycznym pieczywem, jeszcze tylko coś zielonego, sałata, szczypiorek lub pietruszka i jest idealna kanapka. Nie dość że smaczna to jeszcze zdrowa i niskokaloryczna. Dzięki pomidorom nie tylko schudłam już 5 kg, poprawiła się mi też przemiana materii, przestałam mieć niestrawności i wreszcie nie podjadam, bo zawsze mam wrażenie że jestem najedzona.

  8. Odpowiedz

    Eryk_34

    To nic tylko jeść. Przepisy wyglądają zachęcająco, znalazłem też dużo innych i zaczynam swoją walkę z kilogramami. Podoba mi się, że pomidory można prawie swobodnie mieszać z innymi dietetycznymi produktami, co daje możliwość tworzenia dowolnego menu które za szybko się nie znudzi.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.