Jak szybko schudnąć 10 kg i trwale zachować efekty kuracji?

Skuteczna i szybka utrata wagi nie jest sprawą prostą. Większość osób, które próbowały dokonać tej sztuki, ma za sobą albo drastyczne diety, albo mordercze ćwiczenia i jeśli nawet udało się osiągnąć zamierzony skutek, to w wielu przypadkach po pewnym czasie waga wracała do dawnego poziomu. Zatem jak szybko schudnąć 10 kg i uniknąć efektu jojo?

10 kg w miesiąc lub w dwa tygodnie? Najszybciej nie zawsze znaczy najskuteczniej!

Niemal każdy marzy o schudnięciu bez konieczności większych wyrzeczeń i poświęceń. Co więcej, wielu producentów suplementów przekonuje, że wystarczy zażywanie określonego preparatu, aby w krótkim czasie i bez diety czy aktywności fizycznej zrealizować tego rodzaju marzenie. Tymczasem do kwestii odchudzania należy podejść świadomie, systematycznie i odpowiedzialnie. Zbyt intensywne i szybkie odchudzanie nie tylko przynosi szkody całemu organizmowi, ale też niemal na pewno spowoduje efekt jojo. I chociaż idealna sylwetka jest niewątpliwie celem godnym pewnych wyrzeczeń, to jednak nie ma sensu próbować to osiągnąć za wszelką cenę.

Chodzi nie tylko o niekorzystne skutki dla zdrowia, ale także nieestetyczny widok obwisłej skóry, a przede wszystkim nieoczekiwane rezultaty po zakończeniu kuracji.

Jeśli na przykład, w wyniku stosowania bardzo surowej diety, schudniemy 10 kg w 2 tygodnie, to po pierwsze, metabolizm przez ten czas ulegnie znacznemu spowolnieniu, a organizm przestawi się na gromadzenie zapasów, po drugie, po zakończeniu kuracji upomni się o brakujące składniki odżywcze, czego rezultatem będzie ciągłe i intensywne uczucie głodu. Stąd już tylko krok do jedzenia bez umiaru i gwałtownego przyrostu wagi.

Chcąc nie chcąc, pozostaje stopniowe, rozsądne i przemyślane odchudzanie, starannie zaplanowana strategia polegająca na wprowadzeniu i utrwaleniu nowych nawyków żywieniowych i stała aktywność fizyczna. Nie brzmi to zapewne efektownie, ale tylko w ten sposób możemy osiągnąć w miarę szybkie (powiedzmy 10 kg w 2 miesiące), a przede wszystkim trwałe efekty.

Skuteczna dieta odchudzająca 10 kg

Czy nam się to podoba, czy nie, jednak dieta stanowi podstawę procesu odchudzania. Nie jest prawdą, że można zażywając jakiś lek czy suplement jednocześnie bezkarnie objadać się słodyczami i chudnąć. I nie chodzi bynajmniej o głodówkę, chociażby z opisanych powyżej powodów. Chodzi o wdrożenie kilku podstawowych zasad nowego stylu odżywiania. Przede wszystkim dieta na szybkie schudnięcie musi być dietą urozmaiconą. Jest mnóstwo niskokalorycznych produktów, którymi można zastąpić te tradycyjne i wcale nie trzeba przy tym ani głodować, ani jeść monotonnie.

Należą do nich między innymi rozmaite kasze, płatki owsiane i produkty zbożowe z pełnego przemiału, chudy nabiał, chude mięso i ryby (najlepiej gotowane), warzywa i owoce, nasiona, orzechy, pestki.

Jak schudnąć 10 kg w niedługim czasie i bez efektu jojo? Oto kilka głównych zasad:

  1. Należy starannie zaplanować jadłospis na cały tydzień, kategorycznie nie jeść byle czego i przypadkowych rzeczy.
  2. Powinno się jeść częściej i mniej, najlepiej 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia.
  3. Jemy bardzo powoli, w ten sposób szybciej zaspokajamy głód i ograniczamy liczbę przyswajanych kalorii.
  4. Nie wolno podjadać między posiłkami.
  5. Jedzenie powinno obfitować w błonnik, który powoduje uczucie sytości, a poza tym reguluje trawienie.
  6. W jadłospisie nie może zabraknąć dużych ilości surowych warzyw i niektórych owoców.
  7. Śniadanie powinno być w miarę obfite, natomiast ostatni posiłek, spożywany najpóźniej 4 godziny przed snem, bardzo skromny.
  8. Należy dużo pić, wodę, ewentualnie herbaty owocowe czy zielone, oczywiście bez cukru.

Co jeść żeby schudnąć:

  • Warzywa – bardzo ważne w procesie odchudzania, gdyż zawierają błonnik, który korzystnie wpływa na szybkość i jakość przemiany materii, są poza tym niskokaloryczne, a zapewniają uczucie sytości. Może to być kapusta, brokuły, kalafior, ogórki, fasolka szparagowa, cukinia, sałata, papryka, pomidory, soja.
  • Owoce. Wśród nich są jednak zawierające dużo kalorii i mające wysoki indeks glikemiczny banany, winogrona, daktyle, figi, granaty, kiwi, gruszki, suszone śliwki, które należy spożywać w ograniczonych ilościach. Zamiast nich można swobodnie jeść truskawki, poziomki, maliny, jeżyny, wiśnie, jabłka, borówki. Są wreszcie takie owoce, które wprost wspomagają odchudzanie, gdyż hamują apetyt lub wręcz pobudzają spalanie tłuszczu. Należą do nich grejpfrut, ananas, papaja i opuncja figowa.
  • Produkty zbożowe nisko przetworzone, razowe i pełnoziarniste. Pieczywo z pełnego przemiału, ryż brązowy lub dziki, niepalone kasze – jaglana, jęczmienna, gryczana, pęczak.
  • Nabiał – jogurty naturalne, kefiry i maślanki bezsmakowe oraz twarogi chude i półtłuste, chude mleko.
  • Mięso świeże i nieprzetworzone, najlepiej chude. Kurczak, indyk, królik, wołowina, dziczyzna, cielęcina, jagnięcina, najlepiej gotowane lub smażone bez tłuszczu, bądź z minimalną ilością zdrowego oleju.
  • Ryby, najlepiej świeże, pieczone w folii lub gotowane na parze z dodatkiem warzyw. Są zdrowsze niż mięso, bogate w białko i zawierają dużo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Nasiona, pestki i orzechy – zawierają dużo błonnika, dzięki czemu skutecznie przyspieszają przemianę materii i jednocześnie wspierają proces spalania tłuszczu.
  • Tłuszcze roślinne, najlepiej w postaci oliwy z oliwek, oleju lnianego lub kokosowego.
  • Woda. Dieta na szybkie schudnięcie nie może obejść się bez dużej ilości, około 2 litrów dziennie, wody.

Czego nie jeść, żeby schudnąć:

  • Białe pieczywo. Wysoko przetworzona mąka nie zawiera ani błonnika, ani odpowiedniej ilości witamin czy minerałów, natomiast dostarcza tzw. pustych kalorii.
  • Słodycze. To nie tylko ogromna ilość cukru, ale także tłuszcze trans oraz wszelkie szkodliwe dodatki.
  • Smakowe serki, jogurty, maślanki. Także zawierają duże ilości cukru oraz różne polepszacze i wzmacniacze smaku.
  • Tłuste zupy i sosy zaprawiane mąką i śmietaną.
  • Smażone i panierowane mięso, zwłaszcza w tzw. głębokim tłuszczu.
  • Wędliny i wyroby garmażeryjne.
  • Wysoko przetworzona żywność – wszelkie zupki i sosy w proszku, musli, chipsy, płatki, paluszki, także półprodukty, nafaszerowane konserwantami, z dużą ilością soli i tłuszczów trans, środków konserwujących i innych tego typu rzeczy. Do tej grupy należą także, niestety, produkty określane jako „fit” czy „light”.
  • Fast foody – autentyczne bomby kaloryczne, ze wszystkimi najbardziej sprzyjającymi otyłości składnikami – cukrem i solą w dużych ilościach, niezdrowymi tłuszczami.
  • Słodkie i gazowane napoje. Alkohol. Są wysoko kaloryczne i pobudzają apetyt.

Ćwiczenia na schudnięcie – jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Zapewne część osób może poczuć się zawiedziona, ale dieta, chociaż stanowi podstawę odchudzania, to jednak jeszcze nie wszystko. Optymalnym rozwiązaniem jest połączenie odpowiedniej diety z programem aktywności ruchowej i dodatkowo wspomożenie się dobrej jakości suplementem. W ten sposób zrealizujemy swój główny cel – utratę zbędnych 5, 10, a nawet 15 kilogramów.

Pomocny w przyspieszonym spalaniu tłuszczu jest na przykład trening aerobowy. Nie jest to ciężki rodzaj treningu, nie wymaga wielkiego wysiłku, jest raczej średnio wymagający, praktycznie dla każdego. Żeby był skuteczny w w odchudzaniu, powinien trwać około godziny. Jeśli chcemy spotęgować efekty w spalaniu kilogramów, warto połączyć trening siłowy z aerobowym. Może to wyglądać następująco: 20 minut ćwiczeń z hantlami, a potem 40 minut na rowerze stacjonarnym.

Za najlepszy w spalaniu tkanki tłuszczowej uznaje się trening interwałowy, polegający na naprzemiennym stosowaniu mniej i bardziej wyczerpujących ćwiczeń, na przykład przeplatanie ultraszybkiego sprintu z biegiem o umiarkowanym tempie. Jest to jednak trening bardzo intensywny, przeznaczony raczej dla osób już aktywnie uprawiających sport.

Jak szybko schudnąć 10 kg – suplementacja

Jak już wspomniano, kuracja odchudzająca wymaga starannie obmyślonej strategii działania, tylko wtedy będzie skuteczna. Podstawowe elementy tej strategii to dieta, aktywność fizyczna i właściwie dobrany, pełniący rolę wspomagającą, suplement.

Może to być dobrej jakości, sprawdzony termogenik, czyli spalacz tłuszczu, oparty na naturalnych składnikach. Tego rodzaju suplementem diety jest na przykład Fast Burn Extreme, hamujący apetyt, napędzający metabolizm i przyspieszający redukcję zmagazynowanej tkanki tłuszczowej. Konsekwentnie stosując wszystkie kolejne elementy naszego planu, osiągniemy z pewnością spodziewany efekt szczupłej sylwetki i to w stosunkowo krótkim czasie.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.