Długoterminowa dieta owsiankowa – sposób na skuteczne odchudzanie

Stosując dietę owsiankową można pozbyć się nadwagi w sposób skuteczny i bezpieczny dla zdrowia. Jeśli dobrze ją ułożysz, schudniesz bez efektu jojo i bez dużych wyrzeczeń żywieniowych.

3 rodzaje diety owsiankowej

Dieta owsiankowa (inaczej dieta owsiana) posiada kilka odmian różniących się od siebie czasem trwania i stopniem surowości. W najbardziej restrykcyjnym wydaniu dieta owsiana polega na spożywaniu przez tydzień lub dwa niemal wyłącznie owsianki na wodzie lub na chudym mleku. Jednakże takiego wariantu absolutnie nie polecamy – ograniczone monodiety nigdy nie odbijają się dobrze na zdrowiu i prawie zawsze kończą się efektem jojo.

Jeśli chcesz skutecznie zrzucić kilka kilo, radykalna dieta owsiankowa tygodniowa oraz oczyszczająca dieta owsiankowa jednodniowa z pewnością nie są dla ciebie. Dużo lepszą opcją jest będzie długotrwała dieta owsiankowa trwająca miesiąc lub dwa, podczas których będziesz stopniowo chudnąć.

Na czym polega dieta owsiankowa długoterminowa?

Jadłospis w diecie owsiankowej długoterminowej zmienia się w miarę upływu czasu, stając się coraz mniej surowym. W pierwszych 5-7 dniach menu jest najmniej urozmaicone i powinno ograniczać się do spożywania owsianki na chudym mleku, jogurcie lub wodzie, a także warzyw (np. formie koktajli, surówek lub w całości) i niewielkich ilości gotowanego filetu z piersi kurczaka lub indyka. W każdym z 4-5 posiłków muszą pojawiać się płatki owsiane.

Dieta owsiankowa – jadłospis w pierwszej fazie (przykład):

1 śniadanie: owsianka na chudym mleku

2 śniadanie: koktajl ze zblendowanych warzyw i płatków owsianych

Obiad: 100 g gotowanej piersi z kurczaka z ziołami, surówka, 3 łyżki owsianki na wodzie

Podwieczorek: 3 marchewki

Kolacja: jogurt naturalny z 3 łyżkami płatków owsianych

Po około 7 dniach stopniowo włączamy do menu owoce, chude sery twarogowe, chudą szynkę i polędwicę drobiową, orzechy, rośliny strączkowe, chude ryby. Staramy się spożywać ok. 1400-1500 kcal dziennie. Codziennie jemy owsiankę na chudym mleku lub jogurcie, a oprócz tego wkomponowujemy płatki owsiane do większości posiłków.

Oto przykładowy jadłospis w diecie owsiankowej w drugiej fazie:

1 śniadanie: owsianka na chudym mleku z rodzynkami i słonecznikiem

2 śniadanie: kanapka z pełnoziarnistego chleba z chudą wędliną, szklanka koktajlu ze zmiksowanych owoców i płatków owsianych

Obiad: 100 g pełnoziarnistego ryżu, grillowany dorsz, gotowana fasolka szparagowa

Podwieczorek: omlet z białek i płatków owsianych

Kolacja: leczo warzywne z dodatkiem płatków owsianych

Stosując dietę owsiankową pamiętaj, aby z menu wyeliminować wszystkie wysokokaloryczne i niezdrowe produkty. Nie jedz tłustych mięs i tłustych wędlin, chipsów, słodyczy, fast foodów, dań gotowych, białego pieczywa, białych makaronów, ziemniaków, nie pij kolorowych napojów, kawy ani alkoholu. Pamiętaj, by podczas trwania diety owsiankowej, pić duże ilości niegazowanej wody.

Dieta owsiankowa – efekty

Długotrwale utrzymujące się poczucie sytości, brak problemów z zaparciami, stopniowa i skuteczna utrata nadprogramowych kilogramów – takie efekty da ci racjonalnie skomponowana dieta owsiankowa. Ile można schudnąć stosując plan żywieniowy bazujący na spożywaniu płatków owsianych? 1-1,5 kg w tydzień to minimum, oczywiście jeśli będziesz stosowała się do zasad diety. Pamiętaj, by tak skomponować jadłospis, by nie przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę. Nie powinnaś zbyt radykalnie obcinać kalorii, 1400-1500 dziennie to optimum. Jednocześnie nie warto łamać diety jedząc niedozwolone produkty, ponieważ z odchudzania nici.