Dieta pomidorowa (efekty, charakterystyka, jadłospis) – skuteczne odchudzanie bez dużych wyrzeczeń

Dieta pomidorowa wywołuje coraz większy entuzjazm wśród osób szukających skutecznych metod zrzucenia nadwagi. Bazuje na jednym z najsmaczniejszych warzyw, nie wprowadza zbyt dużych restrykcji żywieniowych, jest łatwa do przejścia, daje dobre efekty i nie trwa zbyt długo – to jest to, czego potrzebują amatorki odchudzania.

Pomidor – sprzymierzeniec odchudzania

Pomidor to jeden z tych produktów żywnościowych, który idealnie pasuje na bazę diety odchudzającej. W znaczącej części składa się z wody, co sprawia, że zawiera znikome ilości kalorii (ok. 30 kcal w jednym pomidorze!). Możemy zatem jeść je w dowolnych ilościach bez obawy, że przytyjemy. Co więcej, w pomidorach znajduje się dużo błonnika pokarmowego, który wpływa na uczucie sytości i nakręca tempo przemiany materii.

Na czym polega dieta pomidorowa?

Jak większość diet odchudzających, również dieta pomidorowa doczekała się kilku odmian, bardziej i mniej restrykcyjnych. 3-dniowa dieta pomidorowa oraz 5-dniowa dieta pomidorowa (podczas których jemy prawie wyłącznie pomidory) są bardziej nastawione na kompleksowy detoks organizmu niż na redukcję tkanki tłuszczowej, więc odchudzające się osoby raczej powinny skłonić się innemu wariantowi tej diety.

Jeśli zależy nam na trwałym efekcie wyszczuplenia ciała, najlepiej sprawdzi się długotrwała dieta pomidorowa. Wprowadzając ją nie jesteśmy skazane na spożywanie tylko tego warzywa. Ma ono stanowić podstawowy składnik naszego codziennego jadłospisu, ale oczywiście możemy pozwolić sobie również na posiłki bez jego udziału. Oto główne zasady długotrwałej diety pomidorowej:

  • dieta trwa około 10-14 dni
  • codziennie spożywamy ok. 1200-1300 kcal, przy czym w posiłkach główną rolę odgrywa pomidor
  • jemy 5 niedużych posiłków dziennie
  • dbamy o urozmaicone menu – spożywamy pomidory w różnych formach: na surowo, pod postacią soków, smoothies, past, sałatek i jako dodatek do dań na ciepło
  • oprócz pomidorów do jadłospisu włączamy: inne warzywa, chude mięso i ryby, chudy nabiał, owoce, pieczywo razowe, kasze, ryż, płatki zbożowe, pełnoziarnisty makaron
  • rezygnujemy ze słodyczy, alkoholu, fast-foodów, gotowych dań, wszelkich tłustych i mącznych potraw

Dieta pomidorowa – ile można schudnąć?

Ile kg można zrzucić na diecie pomidorowej? Wiele zależy od tego, z jak dużą nadwagą się borykamy (na ogół osoby, które mają dużo do zrzucenia, chudną szybciej) oraz od indywidualnych predyspozycji organizmu, jednak średnio przez ok. 10-14 dni możemy zrzucić ok. 2-3 kg. Jeśli jest to dla nas zbyt mały ubytek na wadze, po zakończeniu diety warto odżywiać się lekko, zdrowo i unikać tuczących pokarmów. Po ok. miesiącu możemy powtórzyć dietę pomidorową.

Dieta pomidorowa – efekty (nie tylko odchudzające)

Pomidor jest bardzo zasobny w cenne dla naszego organizmu substancje. Zawiera witaminy: A, C, E, K, B1, B2, B3, B5, B6, biotynę, kwas foliowy oraz minerały: potas, magnez, fosfor, mangan, wapń, miedź. Ponadto obfituje w likopen, bardzo cenny dla naszego organizmu składnik, należący do grupy przeciwutleniaczy. Z uwagi na bogaty skład pomidora, dieta opata na tym warzywie może odbić się korzystnie nie tylko na naszej wadze, ale także na zdrowiu i urodzie.

Dieta pomidorowa pomoże w zwalczaniu nadciśnienia i zbyt wysokiego poziomu cholesterolu. Wpłynie pozytywnie na pracę naszego mózgu, serca i układu krążenia oraz na naszą odporność. Zjadając duże ilości pomidorów będziemy także skutecznie pozbywać się toksyn z organizmu oraz polepszymy przemianę materii i pracę układu trawiennego. Na diecie pomidorowej skorzysta także nasza skóra – będzie gładsza, jędrniejsza, bardziej promienna i młodsza.

Dieta pomidorowa – jadłospis

Wprowadzając dietę pomidorową starajmy się, aby co najmniej 3 z pięciu codziennych posiłków zawierały pomidory lub jego przetwory. W przerwach między posiłkami nie zapominajmy o popijaniu wody mineralnej, która jest niezbędnym składnikiem niemal wszystkich diet odchudzających. Oto przykładowy jadłospis w diecie pomidorowej:

  • Śniadanie: kanapki z chleba razowego z pastą przyrządzoną z pomidorów, orzechów i natki pietruszki
  • 2 śniadanie: grejpfrut
  • Obiad: ok. pół szklanki brązowego ryżu, udka kurczaka zapiekane w pomidorach, surówka z marchwi
  • Przekąska: wafel ryżowy, szklanka soku z pomidorów
  • Kolacja: pomidory faszerowane jajami na twardo

lub

  • Śniadanie: twarożek z pomidorami, chleb razowy
  • 2 śniadanie: pomidory z cebulką i jogurtem naturalnym
  • Obiad: lekka zupa warzywna (z pomidorów, papryki, cukinii, pora, selera, marchwi, fasolki szparagowej) przyprawiona bazylią, oregano, papryką słodką i ostrą
  • Przekąska: sałatka owocowa
  • Kolacja: grahamka, sałatka z pomidorów, ogórków, papryki, oliwek i rzodkiewek (przyprawiona sokiem z cytryny, oliwą, ziołami)

Kliknij tutaj, by poznać najlepsze suplementy diety, które pomagają wytrwać na diecie i które potęgują efekty odchudzające.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *