Dieta OXY – efekty, etapy, jadłospis, opinie – zrzucamy 5 kg w miesiąc!

Dieta OXY uchodzi za ulepszony wariant diety białkowej. Dzięki kilku modyfikacjom pozwala uniknąć niekorzystnych efektów ubocznych, które niosła ze sobą klasyczna dieta proteinowa. Jednocześnie dieta OXY prowadzi do szybkich spadków masy ciała, co czyni ją coraz częściej wybieranym systemem odchudzania. Dowiedz się, jakie są zasady, efekty i opinie o diecie OXY oraz poznaj jej jadłospis.

Dieta OXY – zasady

Dieta białkowa (dieta Dukana), choć odchudza w szybkim tempie, niesie ze sobą ryzyko przeciążenia nerek i wątroby (a nawet ich niewydolności). Jest monotonna, pozbawia nas wielu ważnych składników pokarmowych, może niekorzystnie wpływać na samopoczucie, prowadzić do zakwaszenia i wyczerpania organizmu, wywoływać przewlekłe zaparcia. Bardzo często skutkuje także efektem jojo. Aby uniknąć tych negatywnych efektów ubocznych, a jednocześnie odnotowywać intensywne spadki masy ciała, możemy sięgnąć po ulepszony wariant diety białkowej, czyli dietę OXY.

Na czym polega dieta OXY? Jadłospis w tym systemie odchudzania jest zmienny i zależy od etapu diety, w którym aktualnie się znajdujemy. Etapy są cztery, a każdy z nich trwa tydzień. Ważnym składnikiem menu, począwszy od drugiej fazy diety, jest OXY shake, czyli koktajl złożony z kefiru (albo maślanki) z dodatkiem żurawiny i otrąb. Wypijamy go codziennie, najlepiej na drugie śniadanie albo w ramach popołudniowej przekąski.

Skład OXY shake’a nie jest przypadkowy. Żurawina korzystnie wpływa na układ moczowy i niweluje ryzyko zaburzeń pracy nerek. Dodatkowo i żurawina, i otręby są bogate w węglowodany i błonnik, dzięki czemu dostarczają nam energii, korzystnie wpływają na formę fizyczną i psychiczną, pobudzają procesy trawienne oraz eliminują ryzyko zaparć. Pijąc OXY shake chronimy nasz organizm przed negatywnymi skutkami ubocznymi, które wpisane były w dietę białkową.

Dieta OXY – etapy

  • Etap 1 diety OXY – detoks. W tej fazie „przełączamy” nasz organizm na tryb odchudzania. Z jadłospisu znikają wszelkie tuczące pokarmy, jemy lekko i dietetycznie, a trzonem naszego menu stają się koktajle, które przygotowujemy z owoców i warzyw. W tym czasie nasz organizm intensywnie oczyszcza się z toksyn, metabolizm przyspiesza, ciało przygotowuje się na wzmożoną redukcję tłuszczu, która ma nastąpić w następnych fazach diety.
  • Etap 2 diety OXY – fat burning. Jak sugeruje nazwa, w tym etapie zaczynamy intensywnie spalać tkankę tłuszczową. Codziennie, w ramach jednego z pięciu posiłków, wypijamy OXY shake’a, a pozostałe budujemy na bazie chudego nabiału (serka wiejskiego, maślanki, jogurtów, kefirów, twarogu), chudego mięsa, chudych ryb, jaj, owoców morza. Do menu dołączamy również warzywa.
  • Etap 3 diety OXY – step. W tej części diety nadal spalamy tłuszcz, jednocześnie utrwalamy dotąd osiągnięte efekty. Do jadłospisu z poprzedniego etapu możemy dołączyć roślinne źródła białka, czyli głównie rośliny strączkowe – fasolę, groch, bób, ciecierzycę, soję.
  • Etap 4 diety OXY – balance. W końcowej fazie diety OXY stopniowo zmniejszamy spożycie białek na rzecz innych składników pokarmowych, a tym samym zabezpieczamy się przed ewentualnym efektem jojo. Wprowadzamy do jadłospisu pieczywo razowe, kasze, płatki owsiane, owoce.

Twórcy diety OXY sugerują również przeprowadzenie dodatkowego etapu – stabilizującego. Ma on na celu podtrzymanie efektów i ochronę przed powrotem kilogramów.

Dieta OXY – jadłospis

Dieta OXY to spersonalizowany system odchudzający, który możemy wykupić za pośrednictwem internetu. Na podstawie dostarczonych przez nas informacji dotyczących naszej wagi, wieku, celów kuracji odchudzającej etc. zostaje nam udostępniony plan menu, listy zakupów oraz konkretne przepisy na potrawy. Jadłospis w diecie OXY opiera się na: chudym nabiale, roślinach strączkowych, chudym mięsie z drobiu, chudych rybach, warzywach (np. cukinia, marchew, pomidory, sałaty, ogórki, papryka, brokuły, rzodkiewka). Swoje miejsce w menu (w dalszych etapach diety), znajdują także owoce (np. cytrusy, jabłka, gruszki, jagody, awokado), ser feta i mozzarella, kasza, brązowy ryż, płatki i otręby zbożowe.

Dieta OXY – efekty, opinie

Utrata około 5-10 kg, w zależności od stopnia nadwagi, to efekt, który może przynieść nam dieta OXY. Opinie, jakie można napotkać na temat tego systemu odchudzania, są w dużej części pozytywne. Osoby, które podjęły się tej kuracji, chwalą sobie urozmaicone, dobrane do indywidualnych potrzeb menu oraz szybkie spadki na wskaźniku wagi. Wiele osób odnotowało trwałe efekty w zrzucaniu kilogramów, jednak są też osoby, które spotkały się z efektem jojo po zakończeniu kuracji. Jeśli chodzi o skutki uboczne diety w postaci pogorszenia samopoczucia, przemęczenia, problemów trawiennych czy obciążenia nerek, u części osób występują, u części nie.

Reasumując, dieta OXY jest urozmaicona i skuteczna. Nie chodzimy na niej głodni, nie jemy na niej wciąż jednego rodzaju pożywienia, dlatego nie jest tak trudna do przejścia, jak standardowa dieta białkowa lub radykalne monodiety. Jednak niekiedy, z uwagi na dużą ilość produktów proteinowych w menu i ograniczenie innych składników pokarmowych, może dać niekorzystne efekty uboczne. Dla niektórych osób sporym minusem diety OXY jest również fakt, iż trzeba za nią zapłacić.

Poznaj tabletki na odchudzanie, które pomogą Ci wytrwać na diecie odchudzającej!

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *