Dieta jabłkowa – efekty, zasady, jadłospis… Skuteczne odchudzanie dzięki wyjątkowym właściwościom jabłka

Większość z odchudzających się osób słyszała o cudownych właściwościach odchudzających, najpopularniejszego polskiego owocu, czyli jabłka. Czy w związku z tym warto wprowadzić dietę jabłkową w celu szybkiego pozbycia się balastu nadprogramowych kilogramów? Owszem, warto. Efekty diety jabłkowej mogą być bardzo zadowalające, pamiętajmy jednak, by nie przystępować do kuracji ze zbyt dużą dozą radykalizmu żywieniowego, gdyż może się to skończyć powrotem dawnej wagi po zarzuceniu diety.

Jakie są reguły diety jabłkowej?

Jak każda kuracja odchudzająca, również dieta jabłkowa posiada swoje mniej i bardziej restrykcyjne warianty. Najsurowsza jest wersja kilkudniowa, w ramach której odżywiamy się samymi jabłkami i niczym więcej. Nie jest to jednak dieta, która przyniosłaby nam trwałą eliminację nadwagi. W większości przypadków owocuje ona efektem jojo.

Dlatego dużo rozsądniejszą opcją, niż dieta jabłkowa tygodniowa lub trzydniowa, jest dieta jabłkowa długotrwała, którą wprowadza się na okres ok. 2-4 tygodni i która skutkuje stopniowym schodzeniem na coraz to niższe wartości na wadze.

Naczelną zasadą diety jabłkowej jest oczywiście spożywanie zwiększonych ilości jabłek, kosztem innych pokarmów, zwłaszcza tych najbardziej zagrażających naszej figurze. Każdy dzień rozpoczynamy od wypicia szklanki wody z niewielką ilością octu jabłkowego. Następnie wkomponowujemy jabłka do większości posiłków spożywanych w ciągu dnia, starając się zachować różnorodność kulinarną. Na szczęście owoc ten jest bardzo uniwersalny w zastosowaniu, dzięki czemu możemy uniknąć kulinarnej monotonii. Ważną zasadą diety jabłkowej jest także wyeliminowanie wszelkich tuczących produktów, a więc:

  • dań tłustych;
  • dań ciężkich i mącznych;
  • nabiału o wysokiej zawartości tłuszczu;
  • białego chleba (jemy tylko pieczywo razowe w małych ilościach);
  • fast foodów;
  • słodyczy;
  • słodzonych napojów.

Generalnie posiłki powinny być niewielkie i stosunkowo małokaloryczne, a jabłka powinny grać w nich pierwsze skrzypce. Powinnyśmy też pamiętać o piciu zwiększonych ilości wody mineralnej niegazowanej.

Dieta jabłkowa – jadłospis

Przykładowe menu w długotrwałej diecie jabłkowej bazuje na jabłkach w różnych postaciach, aczkolwiek jest w nim też trochę miejsca na urozmaicenia:

1 dzień

Śniadanie: szklanka wody z octem jabłkowym, pieczywo razowe z drobiową szynką, pomidor, jabłko

2 śniadanie: szklanka soku z grejpfrutów, 2 garstki suszonych jabłek

Obiad: zupa jabłkowa zaprawiona chudym jogurtem z garścią pełnoziarnistego makaronu

Podwieczorek: surówka z pora i jabłka doprawiona jogurtem naturalnym i musztardą

Kolacja: 2 jajka na twardo, mała kromka chleba razowego, sałata, jabłko

2 dzień

Śniadanie: szklanka wody z octem jabłkowym, owsianka na chudym mleku z jabłkami (uprzednio startymi na tarce) i z cynamonem

2 śniadanie: koktajl przyrządzony z jabłek, ogórka i pomarańczy, kromka pieczywa ryżowego

Obiad: pieczona pierś z kurczaka z jabłkami i ziołami, pół szklanki ryżu brązowego, surówka

Podwieczorek: kanapka z pastą rybną, jabłko

Kolacja: jabłko, chudy twarożek

3 dzień:

Śniadanie: szklanka wody z octem jabłkowym, pół grahamki z pastą jajeczną, jabłko

2 śniadanie: sok z jabłek i marchwi

Obiad: kasza jaglana z jabłkami i innymi owocami (np. jagodami, truskawkami, malinami)

Podwieczorek: garść orzechów, jabłka

Kolacja: duszony mintaj z warzywami

Dieta jabłkowa – ile można schudnąć?

Jabłko to mistrzowski owoc, jeśli chodzi o zdolność do podkręcania tempa przemiany materii, oczyszczania organizmu, pobudzania procesów trawiennych oraz hamowania apetytu (ze względu na wysoką zawartość błonnika). Dlatego doskonale sprawdzi się w procesie odchudzania.

Jeśli przez 3-4 tygodnie będziemy trzymać się niskokalorycznego menu z jabłkiem w roli głównej, zrzucimy około 5 kg. Nie bez przyczyny jedną z najwyżej ocenianych kuracji wyszczuplających jest właśnie dieta jabłkowa. Opinie o niej są bardzo optymistyczne, zwłaszcza od osób, które wprowadziły do codziennego menu spore ilości jabłek i połączyły je z innymi niskokalorycznymi produktami. W przypadku radykalnej diety jabłkowej, w ramach której spożywa się wyłącznie jabłka przez kilka dni, wiele osób zrzuciło sporo kg, ale niestety potem doznało efektu jojo.

Jakie suplementy diety pomogą ci wytrwać na diecie jabłkowej i spotęgują efekty odchudzające? Sprawdź Fibre Select i African Mango.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *