Dieta bananowa w 3 wariantach – metoda odchudzania dla miłośniczek tropikalnego owocu

Pochodzi z Japonii, ale szybko zadomowiła się również na Starym Kontynencie, gdzie zjednuje sobie coraz szersze grono zwolenniczek. Dieta bananowa pozwala szybko i skutecznie pozbyć się nadmiernych kilogramów. Według upodobań możemy zastosować jedną z trzech odmian tej diety – 3-dniową, 7-dniową bądź 30-dniową. Na czym polega każdy z tych wariantów i ile można na nim schudnąć?

Dieta bananowa 3-dniowa

Dieta bananowa 3-dniowa trwa bardzo krótko, ale jednocześnie niesie ze sobą multum wyrzeczeń żywieniowych. W czasie jej trwania zjadamy bardzo skąpe posiłki – przez cały dzień wolno nam zjeść tylko 3 banany i wypić 3 szklanki mleka. Dodatkowo powinnyśmy wypić co najmniej 2 litry wody niegazowanej.

Dzięki tej 3-dniowej kuracji odchudzającej schudniemy około 3 kilogramów. Ze względu na bardzo ubogie menu, pamiętajmy, aby nie przeciągać diety na kolejne dni, jeśli nie chcemy doprowadzić do wycieńczenia organizmu.

Dieta bananowa 7-dniowa

Co prawda dieta bananowa 7-dniowa jest już nieco bardziej urozmaicona niż 3-dniowa, jednak z uwagi na niewielką ilość produktów dozwolonych i małą liczbę posiłków, również i ją można uznać za surową.

Codziennie zjadamy śniadanie, obiad i kolację, w skład których wchodzą: 3 łyżeczki płatków owsianych, pół banana, łyżeczka miodu oraz szklanka jogurtu naturalnego (bądź maślanki lub soku owocowego). Między tymi posiłkami zjadamy także dwie przekąski w postaci jabłka. Codziennie wypijamy także minimum 1,5 litra wody niegazowanej. Tygodniowa dieta bananowa sprawi, że staniemy się lżejsze o około 5 kilogramów.

Dieta bananowa 30-dniowa

Im dłuższa dieta, tym mniej restrykcyjna – zasada ta sprawdza się również w przypadku diety bananowej. W wariancie miesięcznym tej diety nasze menu jest znacznie bogatsze, a banany nie stanowią trzonu każdego zjadanego posiłku. Nie oznacza to jednak, że nie musimy trzymać żadnych kulinarnych rygorów.

Podczas 30-dniowej diety bananowej codziennie na śniadanie zjadamy 1 dużego lub 2 małe banany oraz wypijamy dużą szklankę wody niegazowanej. W dalszej części dnia komponujemy posiłki z różnego rodzaju produktów o ograniczonej kaloryczności. Rezygnujemy z pokarmów tłustych, mącznych, z gotowych dań, słodyczy i alkoholu. Najlepsze rezultaty daje zjadanie (oprócz bananowego śniadania) 4 niedużych posiłków dziennie bazujących na: warzywach, owocach, produktach zbożowych, chudym mięsie, chudych rybach, niskotłuszczowym nabiale. 30-dniowa dieta bananowa doprowadzi nas do spadku około 7 kilogramów na wadze.

Dieta bananowa – opinie

Dieta bananowa może być dobrą metodą na zrzucenie nadwagi. Banany dają poczucie sytości, stanowią dobre źródło energii, poprawiają przemianę materii, dostarczają wielu cennych składników pokarmowych (m.in. potas, magnez, dużą pulę witamin), pozytywnie wpływają na samopoczucie. Jednak opinie o diecie bananowej pokazują, iż nie każdy wariant cieszy się równie dużym powodzeniem. Najwięcej sprzeciwów budzi 3-dniowa dieta bananowa, na której ze względu na bardzo ubogie menu, ciężko jest wytrwać. A jeśli już się uda, efekty owszem są, ale niestety waga szybko powraca.

7-dniowy i 30-dniowy wariant diety bananowej cieszy się znacznie lepszymi opiniami. Wersja tygodniowa jest dość trudna, ale możliwa do przeprowadzenia, rezultaty zaś są bardzo dobre. W wersji miesięcznej diety bananowej, ostateczne efekty są uzależnione od tego, jak komponowałyśmy nasze codzienne menu oraz jaki poziom aktywności fizycznej nam towarzyszył.

Zamierzasz wprowadzić dietę bananową? Te tabletki na odchudzanie pomogą ci osiągnąć wymarzone efekty.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.