Dieta 1500 kcal – jadłospis i efekty – skuteczne odchudzanie w umiarkowanym tempie (cz.1)

Dieta 1500 kcal jest uniwersalna i urozmaicona, a zarazem racjonalna i skuteczna. Pozwala w średnim tempie pozbywać się nadprogramowych kilogramów, ale jeśli połączymy ją z aktywnością fizyczną i suplementacją, możemy szybko osiągnąć efekt wymarzonej sylwetki. Poznaj jadłospis i zasady diety 1500 kcal oraz dowiedz się, jak uczynić z niej efektywny system odchudzania.

Dla kogo jest dieta 1500 kcal?

Dieta 1500 kcal jest jednym z najbardziej zrównoważonych i bezpiecznych (z małym ryzykiem efektu jojo) systemów żywienia mających na celu redukcję masy ciała. Rekomendowana jest osobom ze średnią i niewielką nadwagą. Niepolecana jest zaś dla osób bardzo otyłych, u których zejście z dużych ilości zjadanych codziennie kalorii na jedyne 1500 kcal, mogłoby okazać się zbyt radykalnym cięciem. Jednak jeśli masz nadprogramowych 15, 10 lub 5 kg i jeśli zjadasz codziennie o kilkaset kalorii za dużo, niż wynosi twoje dzienne zapotrzebowanie, ta dieta jest dla ciebie.

Zasady diety 1500 kcal

Na czym polega dieta 1500 kcal? Nazwa mówi o niej w zasadzie wszystko. Dziennie spożywamy pokarmy i napoje, które w sumie dostarczają ok. 1500 kcal. Dużą zaletą tej diety jest zróżnicowane menu, w którym nie brakuje żadnych składników pokarmowych. Odżywiamy się w sposób zrównoważony – na naszym talerzu codziennie goszczą produkty mięsne i rybne, nabiał, zboża, warzywa i owoce. Jemy 5 posiłków dziennie co ok. 3 godziny, co pozwala nam uniknąć ataków głodu.

Naszym zadaniem jest więc jedynie takie skomponowanie menu, aby suma spożytych kalorii wynosiła co dzień ok. 1500. Zadanie ułatwi nam waga kuchenna, na której będziemy odważać żywność oraz kalkulatory kalorii, które łatwo odszukamy w internecie. Możemy też oprzeć się na gotowych jadłospisach 1500 kcal. Przykładowe tygodniowe menu podaję w drugiej części artykułu.

Będąc na diecie 1500 kcal możemy jeść to, co lubimy, jednak wszystko w granicach rozsądku. Z pewnością nie mogą to być słodycze, produkty tłuste i ciężkie, żadne zawiesiste sosy i zupy, dania gotowe, fast-foody i tym podobne bomby kaloryczne. Jedząc w ten sposób szybko przekroczyłybyśmy dzienny limit kalorii. Posiłki układamy z produktów chudych, z małą zawartością tłuszczów i cukrów prostych, tak, by każdy posiłek dostarczał nam ok. 300 kcal (+/- 100 kcal).

Dieta 1500 kcal – ile się chudnie?

Będąc na diecie 1500 kcal być może nie chudniemy w tak spektakularnym tempie, jak na surowych monodietach, ale za to mamy znacznie większe szanse na to, iż nasza stara waga nie powróci po zakończeniu kuracji. Jeśli będziemy stosować samą dietę bez dodatkowych zajęć ruchowych, będziemy chudnąć powoli, ok. 0,5 kg w tydzień.

Dieta 1500 kcal – efekty, jakie uzyskamy łącząc dietę z treningiem

Zdecydowanie lepsze efekty osiągniemy stosując dietę 1500 kcal wraz z treningiem fizycznym. Nie muszą to być wcale żadne karkołomne, wyczerpujące zajęcia. Wybierzmy formę aktywności, która nam odpowiada (domowe ćwiczenia z hantlami i na macie, zumba, szybkie spacery, pływanie, jogging, stepper itp.) i ćwiczmy 4-5 razy w tygodniu po ok. 45-60 minut. Łącząc dietę ze sportem lub aktywną rekreacją będziemy chudnąć ok. 1-1,5 kg w tydzień. Dla jeszcze lepszych rezultatów warto wspomóc się dobrym spalaczem tłuszczu.

Ranking najlepszych tabletek na odchudzanie znajdziesz tutaj.

Zróżnicowany i skuteczny jadłospis w diecie 1500 kcal na 7 dni poznasz tutaj: Dieta 1500 kcal – jadłospis i efekty – skuteczne odchudzanie w umiarkowanym tempie (cz.2).